سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی به هفت خانوار عشایری گرفتار برف و کولاک

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از امدادرسانی به هفت خانوار عشایری استان که گرفتار برف و کولاک شده بودند، با همکاری نیرو‌های هلال احمر خبر داد.

علی‌جعفر رضایی مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به کمک‌رسانی به چند خانوار عشایری گرفتار در برف در مناطق عشایری بیستون و دینور در استان کرمانشاه، گفت : روز گذشته (۲۵ دی) در پی بارش شدید برف در استان پنج خانوار عشایری استان در منطقه بیستون و دو خانوار نیز در منطقه دینور با مدیریت بحران استان تماس گرفته و درخواست کمک کرده بودند که بلافاصله به همراه نیرو‌های امدادی هلال احمر در منطقه حاضر شده و کار بازگشایی راه مسدود شده این عشایر انجام گرفت.

 رضایی با اشاره به برطرف شدن مشکل این خانوار‌های عشایری، گفت: همکاری نیرو‌های امدادی پک ۷۲ ساعته غذایی در اختیار این خانوار‌ها قرار گرفت.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه یادآور شد: پیش از این به عشایر استان هشدار داده بودیم که به هیچ عنوان در مناطق سردسیر استان نمانند و به مناطق گرمسیر کوچ کنند که متاسفانه این خانوار‌ها در منطقه مانده بودند که قرار شده تا آخر هفته به مناطق قشلاقی کوچ کنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه یادآور شد: عشایر کوچ‌روی استان کرمانشاه هم اکنون به مناطق گرمسیر سرپلذهاب، سومار، قصرشیرین و گیلانغرب و مناطق گرمسیر استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان کوچ کرده‌اند.

وی اشاره‌ای هم به روند خدمت‌رسانی به عشایر استان داشت و با بیان اینکه سرانه سوخت عشایر در فصل زمستان در اختیار آن‌ها قرار داده شده، گفت: با این حال به عشایر استان اعلام کردیم دغدغه سوخت زمستانی نداشته باشند، چون اگر سوخت بیشتری هم لازم داشته باشند در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

 رضایی گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از دو میلیون و ۷۱ هزار لیتر نفت سفید و ۸۸ هزار و ۲۶۰ سیلندر گاز یازده کیلویی در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

رضایی ادامه داد: ۷۵۰۰ تن نهاده دامی با ارز ترجیحی بصورت پلیت و بلغور در ۹ ماهه امسال بین عشایر توزیع شده و ۱۴۰۰ تن دیگر بصورت بلغور در حال توزیع می‌باشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.