سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد کشاورزی قوی و قوانین پیشرو از ارکان توسعه بیمه هستند

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه بیمه در بخش کشاورزی، اقتصاد قوی است.

آقای تورج سعیدی گفت: بیمه اختیاری اموال در اغلب کشورها، آخرین انتخاب در فهرست هزینه‌های تولیدکنندگان است و آنها ترجیح می‌دهند، ابتدا هزینه‌های مربوط به نهاده‌ها و پول کارگران را پرداخت کنند و از این رو یکی مهمترین راهکارهای توسعه بیمه در بخش کشاورزی، اقتصاد قوی است.

به گفته او، بیمه موضوع پیچیده‌ای است که نیاز به مطالعات مفصلی دارد و علاوه بر آن، عوامل بسیار متنوعی بر توسعه بیمه کشاورزی تاثیر می‌گذارد.

سعیدی درباره برخورداری از قوانین پیشروگفت: در اکثر کشورهای جهان، برای بیمه اجباری و فراگیر محصولات اساسی و استراتژیک که برای امنیت غذایی مهم هستند و همچنین در مورد فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی نیز که مربوط به سلامت مردم است، قانون وجود دارد تا اگر برای مثال طیور دچار بیماری شدند وارد بازار نشود بلکه معدوم شود و هزینه آن را بیمه پرداخت کند.

او با بیان اینکه بیمه اجباری در ایران در مورد طیور اجرایی و بیمه فراگیر برای دام و آبزیان ابلاغ شده است، گفت: اکنون بیمه اجباری حدود ۱۰۰ درصد در مورد طیور کشور اجرا می‌شود و بیمه فراگیر دام و آبزیان در حال پیشرفت است، اما قانون آنقدر محکم نیست که بتوان همه دام و آبزیان را زیر پوشش بیمه برد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی درباره فرهنگ‌سازی بیمه کشاورزی گفت: با ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه و افزایش آگاهی کشاورزان در مورد اهمیت و ضرورت آن می‌توان بیمه را در بخش کشاورزی توسعه داد.

او گفت: تنها سازوکار قانونی موجود در کشور برای جبران بخشی از خسارت‌ها هنگام وقوع عوامل قهری طبیعی و بحران، صندوق بیمه کشاورزی است.

سعیدی ادامه داد: در بحث فرهنگی در اغلب نقاط مختلف جهان از جمله کشور ما، انتظاراتی از بیمه است مبنی بر این که با کوچکترین آسیبی، بیمه‌ها پرداخت‌های قابل توجهی داشته باشند و این در حالی است که بیمه‌ها هیچ‌گاه ۱۰۰ درصد خسارت را پوشش نمی‌دهند و تنها خسارت‌هایی که تحت تاثیر عوامل مندرج در بیمه‌نامه هستند را پرداخت می‌کنند.

او گفت: در مورد بیمه‌های اختیاری، اگر در کشوری حداقل ۲۰ درصد از موضوع هدف را پوشش دهد، آن کشور موفق ارزیابی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.