سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۷ درصدی جذب کود کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۵۷ درصد جذب کود کشاورزی و توزیع بدون وقفه این نهاده کشاورزی در استان خبر داد.

علی لاهوتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ هزار و ۲۳۳ تن کود دولتی از نوع‌های پتاسه، فسفاته و اوره در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

او با اشاره به مشکلات کارخانه‌های پتروشیمی و کمبود گاز صنایع در کشور افزود: شرکت پشتیبانی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با جذب و ذخیره سازی به موقع مانع اخلال در روند جذب کود در استان شده به طوری که میزان جذب این نهاده کشاورزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش یافته است.

لاهوتی ادامه داد: تاکنون ۶۷ درصد از تعهد کود امسال در کهگیلویه و بویراحمد با تلاش و پیگیری‌های فراوان تهیه و تامین شده است.

این مقام مسئول به توزیع ۱۴ هزار و ۶۹ تن کود از مهرماه امسال تاکنون در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اضافه کرد: از ابتدای فصل کشت پاییزه تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۷ اوره، یک هزار و ۱۴ تن کود فسفاته و ۳۱۱ تن کود پتاسه در استان توزیع شده است.

به گفته مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛ میزان تعهد شرکت حمایتی کشاورزی استان در سال جاری ۳۵ هزار و ۸۸۲ تن بود که ۳۰ درصد بیش از پارسال بوده است.

او گفت: امسال ۵ هزار تن کود فسفاته، ۲ هزار و ۷۰۰ تن کود پتاسه و ۲۸ هزار و ۱۲۱ تن کود اوره برای تامین نیاز کشاورزان پیش بینی شده بود.

لاهوتی گفت: ۷۴درصد از پول خرید کود از طریق دولت و ۲۶درصد این نهاده کشاورزی از سوی بهره برداران پرداخت می‌شود.

او افزود: امسال ۲۸ هزار و ۱۲۱ تن کود اوره، ۵ هزار و ۶۱ تن کود فسفاته و ۲ هزار و ۷۰۰ تن کود پتاسه برای توزیع بین کشاورزان استان پیش بینی شده است.

لاهوتی می‌گوید: ۵ هزار تن کود شیمیایی برای توزیع بین بهره برداران محصولات زراعی در انبار‌های استان ذخیره شده است

او اضافه کرد: ۷۰ کارگزاری بخش خصوصی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع کود در استان را بر عهده دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.