سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با دمای هوای منفی ۱۴ درجه و خیرآباد با دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان سردترین مرکز و سردترین ایستگاه هواشناسی کشور ثبت شدند.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری و مه آلود است، افزود: به دلیل بارش برف و وزش باد، گردنه ها و ارتفاعات استان با کولاک مقطعی مواجه است.

وی با درخواست از هم استانی ها برای صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، اظهار کرد: از ساعات آینده به تدریج از پوشش ابرها کاسته و هوای سردی بر استان حاکم می شود که این شرایط تا پایان هفته جاری پایدار است.

قدیمی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی ۱۴ و منفی ۲ درجه، خرمدره منفی ۱۱ و منفی چهار درجه، ابهر منفی ۱۳ و منفی چهار درجه، آببر منفی ۲ و چهار درجه، سلطانیه منفی ۱۸ و منفی سه درجه، قیدار منفی ۹ و منفی سه درجه، ماهنشان صفر و سه درجه و فرودگاه زنجان منفی ۱۲ و منفی سه درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: دمای هوای فعلی زنجان منفی سه درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.