سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مه گرفتگی در چند محور استان مرکزی + فیلم

مه گرفتگی در چند محور‌های مواصلاتی استان مرکزی، موجب کاهش دید شده است.

محور‌های مواصلاتی استان مرکزی، از جمله محور اراک-قم از مه گرفتگی برخوردار است که موجب کاهش دید شده و به همین دلیل همراه داشتن لوازم ایمنی و احتیاط و حرکت با سرعت مطمئنه برای رانندگان الزامی است.

سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام مه گرفتکی، میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

سرهنگ پورشمس افزود: در زمان مه گرفتگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در زمان عادی باشد، چون شعاع دید راننده به حداقل می‌رسد و اگر با سرعت بالا رانندگی کنیم، بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی افزایش می‌یابد.

او اضافه کرد: لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص شود و توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد در محور‌های مه گرفته خودداری شود.

رئیس پلیس راه استان مرکزی ضمن تاکید بر این نکته که با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است تصریح کرد: رانندگان به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان مه گرفتگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.