سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبرد شدید گاز و سرما

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: مصرف گاز در استان طی شبانه روز گذشته بدنبال کاهش شدید دما نسبت به روز قبل ۵۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافت.

علی حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: میزان مصرف گاز در استان قزوین به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب رسید که روز قبل این رقم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب و روز پیش از بارش برف در استان نیز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب بود.

وی اظهار داشت: با هدف مدیریت تامین انرژی و جلوگیری از افت فشار در شرایط فعلی برای مصرف گاز در واحد‌های تولید و تجاری محدودیت‌هایی اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین افزود: با تدابیر اندیشیده شده از سوی مدیریت ارشد استان خوشبختانه با افت فشار گاز روبرو نبوده ایم.

حجتی پور با بیان اینکه در شرایط خاص و کاهش شدید دما اولویت تامین گاز با مشترکان خانگی است، یادآور شد: هم اکنون نزدیک به ۷۰ درصد مصرف گاز مربوط به مشترکان خانگی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه در قالب پایش مصرف گاز بر مصرف مشترکان عمومی و اداری نظارت و در صورت بی توجهی نسبت به رعایت الگوی مصرف به واحد‌های پرمصرف اخطار داده می‌شود، گفت: در شرایط فعلی موتورخانه دستگاه‌های اجرایی باید روی درجه ۱۰ تا ۱۵ قرار بگیرد.

این مسوول با دعوت از شهروندان برای صرفه جویی در مصرف گاز، اظهار داشت: با هر درجه کاهش دما در پی کم کردن درجه وسایل گرمایشی نزدیک به ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

حجتی پور یادآور شد: دمای مناسب برای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ و دمای محل کار در ادارات، بانک‌ها و واحد‌های تجاری حداکثر ۱۸ درجه است.

به گزارش ایرنا، به دنبال بارش برف و برودت هوا، دمای بیشتر شهر‌های استان قزوین در شبانه روز گذشته به زیر صفر درجه سانتیگراد رسید.

برچسب ها: مصرف گاز ، شرکت گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.