سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله پیشکسوت کشتی به عباس جدیدی: قرار نیست هر کسی مدال دارد بی حرمتی کند

قهرمان اسبق کشتی از صحبت‌های عباس جدیدی که در رسانه‌ها مطرح کرده، انتقاد کرد.

صحبت‌های عباس جدیدی قهرمان سال‌های نه‌چندان دور کشتی در مورد منصور برزگر و تعدادی دیگر از قهرمانان کشتی موجی از واکنش‌ها را در پی داشته که با گذشت حدود ۱۰ روز، هنوز هم این اظهارنظر‌ها ادامه دارد.

در همین راستا بهرام مشتاقی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران با انتقاد شدید از عباس جدیدی، عنوان کرد: حرمت پیشکسوت و مربی باید حفظ شود. برزگر بزرگ همه ما است و گردن کشتی حق بسیاری دارد. آقای جدیدی باید به‌خاطر داشته باشد که منصور خان برزگر چقدر برای او زحمت کشیده و او به این مربی بزرگ مدیون است.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد گذشته را شخم بزنیم خیلی چیز‌های دیگر هم رو می‌شود، عنوان کرد: عباس جدیدی با توجه به شخصیتی که دارد خودش بهتر می‌داند در جامعه کشتی چه جایگاهی دارد و همه او را می‌شناسند، پس بهتر است حرمت‌ها را حفظ کند و به گذشته بازنگردد.

پیشکسوت کشتی با بیان اینکه من و تمامی اهالی کشتی از اتفاقی که رخ داده بسیار ناراحت هستیم، گقت: در مجلسی منصورخان برزگر را دیدم که به خاطر این اتفاقات دلگیر بود.

مشتاقی خطاب به جدیدی اظهار داشت: اکنون پس از گذشت این همه سال با این گونه صحبت‌ها چه چیز را می‌خواهی ثابت کنی؟ شما اگر می‌خواهید باز هم در رسانه‌ها دیده شوید، راه‌های بهتری نیز وجود دارد. قرار نیست هر کسی چند مدال جهانی یا المپیک گرفت به خودش اجازه دهد، به مربی و پیشکسوتش توهین کند. جدیدی برای این کشور افتخار آفرینی کرده، دستش درد نکند و بار‌ها به خاطر مدال هایش از او تشکر و قدردانی شده است، اما دوران قهرمانی تمام می‌شود و آنچه باقی می‌ماند پهلوانی، احترام به بزرگتر و پیشکسوت، مردم‌داری، مرام و انسانیت است.

وی افزود: عباس جدیدی باید ببیند در میان مردم چه جایگاهی دارد. او محبوب‌تر است یا منصورخان برزگر؟ قطعاً برزگر، زیرا او مردمی است، ولی جدیدی چطور؟ من نمی‌خواهم بیشتر از این حرف‌هایی بزنم که در شأن ورزش اول کشور نیست، اما به‌قدری از این اتفاقات مکدر شده‌ام که فقط خواستم به آقای جدیدی هشدار بدهم؛ نه من بلکه تمام دوستداران کشتی از این اتفاق ناراحت هستیم و خواهش می‌کنم حداقل این مرام را داشته باشد که از منصورخان برزگر دلجویی کند.

سرپرست اسبق تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: منصور خان برزگر نه تنها مورد احترام اهالی کشتی است، بلکه در جامعه ورزش جایگاه بالا و قابل اعتباری دارد. مطمئن باشید اگر منصورخان بخواهد جواب امثال عباس جدیدی را دهد واقعاً سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

مشتاقی در پایان گفت: با این همه دغدغه‌هایی که وجود دارد، واقعاً چه فرقی می‌کند دیروز چه اتفاقاتی افتاده، متاسفانه افرادی هم به این داستان‌ها دامن می‌زنند که جایگاه آن‌ها هم مشخص است. در هر صورت هر کسی برای این کشور زحمت کشیده باید حرمتش حفظ شود و به طور کلی مشکلات دورن خانواده را باید همان جا حل کرد نه اینکه آن را بین همه مردم بازگو کرد. امیدوارم از این پس اولا خیلی به گذشته برنگردیم و اگر صحبت یا گلایه‌های هم وجود دارد با صحبت رو در رو و در یک محفل خصوصی مشکلات را حل و فصل کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.