سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلیق محافظان فرماندار یک ایالت آلمان به دلیل ارتباط با افراط‌گرایان

۲ محافظ فرماندار ایالت «زاکسن-آنهالت» آلمان به دلیل ارتباط با گروه راستگرای افراطی تعلیق شدند.

۲ افسر پلیس که به مدت ۱۲ سال از فرماندار ایالت «زاکسن-آنهالت» در شمال شرقی آلمان محافظت می‌کردند به دلیل ارتباط با یک گروه راست افراطی تعلیق شدند.

به گزارش آرتی، این ۲ افسر پلیسِ محافط فرماندار این ایالت متهم به اشتراک‌گذاری پیام‌های مغایر با قانون اساسی این کشور بودند که در جریان تحقیقات پلیس آلمان از تلفن همراه شخص دیگری این پیام‌ها کشف شد.

این ۲ نفر اکنون تحت بازجویی جنایی قرار دارند و از کار‌های معمول رسمی پلیس در اداره آگاهی هم منع هستند.

البته اتهام دست داشتن در اقدامات گروه راستگرایان یا طرح توطئه به تازگی هفته گذشته هم در آلمان مطرح شده بود. مقام‌های آلمان روز یک‌شنبه هفته گذشته از بازداشت یک مرد ۳۲ ساله ایرانی‌تبار در شهر «کاستروپ-راوکسل» در شمال غرب ایالت «نوردراین-وستفالن» این کشور خبر داده او را متهم به طرح توطئه حمله‌ای شیمیایی کردند.

در بیانیه مشترک پلیس و دادستان‌های آلمانی در این باره آمده است که این فرد وابسته به گروه‌های افراط‌گرای وهابی بوده است و در تلاش بود تا برای این توطئه خود مواد شیمیایی «سیانید» و «ریسین» خریداری کند.

۵ سال گذشته هم آلمان یک مرد تونسی و همسرش را به دلیل اتهام طرح توطئه انجام حمله‌ای با ماده شیمیایی «ریسین» را بازداشت کردند. این ۲ نفر پس از اثبات اتهامشان به ترتیب به ۱۰ و ۸ سال زندان محکوم شدند. شایان ذکر است «ریسین» ماده‌ای شیمیایی است که حتی مقدار کمی از آن اگر خورده، تزریق یا تنفس شود باعث مرگ می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.