سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفوذ سامانه بارشی در چند روز آینده به نقاط مختلف کشور

کارشناس هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی کشور نسبت به نفوذ سامانه بارشی و پیامدهای آن به برخی استان های کشور هشدار داده است.

خانم فریبا گودرزی گفت:  بارش باران، گاهی رعد وبرق ، وزش باد و برف کولاک   فردا به  استان بوشهر، سه شنبه  به نیمه غربی خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، شمال كرمان، جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و چهارشنبه به شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نفوذ می کند.

 به گفته کارشناس هواشناسی، این سامانه آثار مخاطره آمیز همچون لغزندگی جاده‌ها و اختلال در عبور و مرور با خودرو شخصی، احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر، کاهش دید، یخ زدگی در نواحی سردسیر، کولاک برف در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل در پی دارد.

او می گوید: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود. به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و سوخت کافی در هنگام سفرهای ضروری با خودرو الزامی است.

همچنین تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان در کشاورزی ، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان و مه در جاده‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها توصیه می شود.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۴:۰۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
حمد و ثنا فقط لایق ذات الله است. در چشم به هم زدنی تمام معادلات بشری را بر هم می زند، خشکسالی را تر سالی و تر سالی را خشکسالی می کند.
مهدی
۰۸:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
برای استان فارس وضعیت قرمز صادر کردن ولی خانم گودرزی حتی اسم استان فارس هم نبردن واقعا متاسفم بابت پیش بینی شون
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۵ دی ۱۴۰۱
الان کجا هستن اونایی که می گفتن اروپا تو سرما یخ میزنه؟
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
حقوقاشون رو گرفتن و دارن ساندیس می خورند و به ریش ما می خندند.
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
انقدر که از بی آبی میترسیدم کاش همونقدر از خالق آب میترسیدیم.
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خالق اب اینقدر مهربون ودست ودل باز و زیباست که ترسیدن از نگاه پراز لطافت و احسان و بخشندگی نسبت به بنده هاش معنایی نداره. ترسناک بعضی از بنده ها هستن که رعایت حال همنوع خود را در نظر نمی کنندوکسانیکه اب این نعمت و رحمت الهی رو بیخودی اسراف میکنن نه مصرف درست و بهینه