سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندان از تغذیه دستی به حیات وحش خودداری کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از شهروندان خواست تا از تغذیه دستی به حیات وحش بدون هماهنگی با محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی جداً خودداری کنند.

سعید یوسف‌پور در بازدید شبانه از پاسگاه‌های محیط‌بانی صعب‌العبور پوشیده با برف در مناطق حفاظت شده در جمع محیط‌بانان با اشاره به جدیت نیرو‌های حفاظت محیط‌زیست در انجام وظایف و قدردانی از فعالیت و از خود گذشتگی محیط‌بانان گفت: با وجود آنکه در سرمای بی‌سابقه بیشتر فعالیت‌های روزمره مختل یا کند شده، اما حافظان همیشه هوشیار طبیعت با گشت، پایش و کنترل مناطق به صورت شبانه‌روزی و بیشتر از قبل، از تخلفات احتمالی با سوء استفاده از سرما و یخبندان جلوگیری می‌کنند.

وی از برقراری گروه‌های مجهز یگان حفاظت در استان خبر داد و تصریح کرد: با تدابیر ویژه‌ای که در نظر گرفته شده، یگان حفاظت محیط زیست استان در حالت آماده باش قرار دارد و با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست با جدیت برخورد می‌کند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، همراهی مردم را در به ثمر رسیدن زحمات و تلاش‌های شبانه روزی محیط‌بانان برای حفاظت از حیات وحش در سرمای بی سابقه استان، ضروری دانست و افزود: در هوای برفی و یخبندان، حیات وحش برای تامین غذا به سمت اراضی کشاورزی، باغ‌ها و حتی مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند. شهروندان توجه داشته باشند به‌هیچ عنوان نباید باعث آزار و اذیت و سلب امنیت آن‌ها شوند.

یوسف‌پور از شهروندان خواست تا از تغذیه دستی به حیات وحش بدون هماهنگی با محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی جداً خودداری کنند و در صورت اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی در حوزه شکار و صید، موضوع را به‌سرعت به حفاظت محیط زیست منطقه اطلاع دهند.

گفتنی است بارش برف هفته گذشته و سرمای کم سابقه در چهارمحال و بختیاری، دمای هوا را در برخی مناطق تا ۲۶ درجه زیر صفر رساند. هم اکنون نیز سطح تالاب‌های استان کاملا یخ زده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.