سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

تاخیر در ساخت مدارس تخریبی قابل قبول نیست

استاندار کردستان با اشاره به پروژه‌های مدارس تخریبی سنندج، گفت: ساخت این پروژه‌های آموزشی باید تا اول مهر به اتمام برسد.

اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های آموزش و پرورش و ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: یکی از بنا‌های تاثیرگذار که بعد از انقلاب تاسیس شده شورای آموزش و پرورش است و می‌توان ظرفیت‌های موجود در قانون این شورا در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار کرستان مصوبات قانونی شورا را لازم‌الاجرا دانست و گفت: مصوبات شورا‌ها ضمانت اجرایی دارد، اما به شرطی که کارشناسی باشد.

او با اشاره به اینکه عدم اجرای مصوبات در شورا‌ها نشان‌دهنده نواقص مدیران است، گفت: زمانی که موضوعی به تصویب شورای آموزش و پرورش می‌رسد حتما باید اجرا شود.

زارعی کوشا گفت: استفاده از ظرفیت‌ها فرصت‌های مناسبی را ایجاد می‌کند که اگر از آن بهره‌مند نشویم، کفران نعمت است.

او به دو مدرسه تخریبی علم و دین سنندج اشاره کرد و گفت: تاخیر در ساخت این مدارس به هیچ وجه قابل قبول نیست و این دو پروژه باید اول مهر به اتمام برسد.

زارعی‌کوشا گفت: برای پروژه‌های استانی نباید در انتظار تصمیم‌گیری مرکز باشیم لذا باید عقب‌ماندگی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، جبران کنیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در جلسات آتی گزارشی از وضع ظرفیت‌های مالی ارائه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه اکثر مدارس غیرانتفاعی استیجاری هستند، اظهار کرد: میزان اعتبارات جوابگو هزینه‌ها نیست.

ارسلان ازهاری با اشاره به اینکه کیفیت لازمی که باید در مدارس غیرانتفاعی باشد وجود ندارد، افزود: نظارت بر فعالیت مدارس غیرانتفاعی بیشتر شود و از این به بعد در جلسات گزارشی از میانگین معدل و قبولی دانش آموزان این مدارس در کنکور ارائه دهند.

او گفت: مسائل کلیدی که در شورای آموزش و پرورش مطرح می‌شود قبل از آن مطالعات جدی انجام شود.

در پایان این جلسه از شورا‌های برتر آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.