سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۵۵ هزارو ۹۴۸ داوطلب اصفهانی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲

رییس ستاد آزمون‌های اصفهان گفت: ۵۵ هزار و ۹۴۸ داوطلب از استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند که این آزمون در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی امسال برگزار می‌شود.

رضاعلی نوروزی رییس ستاد آزمون‌های اصفهان گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ در ۲ نوبت برگزار می‌شود که نوبت نخست آن روز‌های پایانی دی ماه امسال و نوبت دوم در تیر سال آینده برگزار خواهد شد.

رییس ستاد آزمون‌های اصفهان با اشاره به ثبت نام ۵۵ هزار و ۹۴۸ داوطلب از استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری، اظهار داشت: این تعداد نسبت به آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که تیر امسال برگزار شد حدود ۴۰ درصد کاهش دارد.

او تصریح کرد: باید این نکته را در نظر گرفت که دانش آموزانی که در حال گذراندن سال تحصیلی در مقطع دوازدهم دبیرستان هستند در این نوبت ثبت نام نکرده اند.

نوروزی داوطلبان گروه علوم تجربی در استان اصفهان را حدود ۲۵ هزار نفر، علوم انسانی ۱۵ هزار نفر، علوم ریاضی ۹ هزار نفر، زبان چهار هزار نفر و هنر سه هزار نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار نفر از داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری در استان از شهرستان اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری در ۲۷ شهر استان اصفهان برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه حوزه امتحانی داوطلبان معلول در دانشگاه اصفهان است، اضافه کرد: در شهرستان اصفهان، آزمون گروه‌های علوم انسانی، هنر و زبان در دانشگاه اصفهان و علوم ریاضی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: با توجه به بیشتر بودن تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی، آزمون این گروه در شهرستان اصفهان در پنج حوزه شامل دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان، آزاد اصفهان (خوراسگان)، شهید اشرفی اصفهانی و پیام نور برگزار می‌شود.

او بر تامین آرامش داوطلبان در همه حوزه‌های امتحانی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه آزمون در فصل سرد برگزار می‌شود، همه تمهیدات لازم برای تامین آسایش و آرامش داوطلبان در نظر گرفته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.