سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری شهرکرد تا سال آینده تجهیز می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: با دریافت ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات، اوایل سال آینده می‌توانیم با خرید ماشین حمل زباله، گریدر و لودر مشکلات شهرداری را در حوزه تجهیزات کاهش دهیم.

محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد گفت: فرسوده بودن دستگاه‌های کمکی و کمبود تجهیزات مهمترین مشکل شهرداری است که باید حل شود البته که نمی‌توان همه تجهیزات را برای شرایط بحرانی خریداری کرد چرا که هزینه نگهداری و استهلاک وسایل را نیز باید متحمل شویم پس رفع این مشکل کمک همگان را می‌طلبد.

شهردار شهرکرد افزود: با بارش اول کمبود‌های شهرداری برایمان مشخص شد و درصدد رفع آن‌ها بودیم لذا یک ماشین تک و ۲ تیغ برف‌روبی خریداری شد و در برف اخیر مورد استفاده قرار گرفت همچنین ۱۰ تیغ دیگر سفارش دادیم که تا ۲۰ روز آینده به دستمان می‌رسد.


بیشتر بخوانید


واحد‌یان بیان داشت: از ۲ ماه گذشته هماهنگی‌های لازم برای دریافت ۲ وام ۵۰ و ۴ میلیارد تومانی آغاز شد تا طبق ماده ۴۲ مالیات بر ارزش افزوده دولت سود آن را پرداخت کند و اصل پول را نیز به صورت اقساط بازپرداخت کنیم.

شهردار شهرکرد توضیح داد: با دریافت این تسهیلات می‌توانیم اوایل سال آینده ماشین حمل زباله و چند ماشین‌آلات در حوزه راه‌سازی مانند گریدر و لودر تهیه کنیم تا مشکلات این حوزه کمتر شود.

واحد‌یان بیان داشت: البته که در روز اول برف دوم به منظور برف‌روبی با همه پیمانکاران و رانندگان ارتباط گرفتیم، اما برخی ماشین‌آلات خراب بود و یا برخی رانندگان در دسترس نبودند.

وی ادامه داد:، اما در روز دوم ۱۳ کامیون، لودر و بیل‌بکهو به کمک ما آمد و ۲۲ دستگاه استیجاری، ۷ دستگاه از مدیریت بحران، سپاه و بنیاد مسکن به میدان آمدند تا به همه نقاط سرکشی و معابر را پاکسازی کنند.

شهردار شهرکرد افزود: در مواجهه با بحران همراهی و درک شرایط بحرانی از سمت مردم و تجهیزات هر ۲ لازم است و اگر همه تجهیزات را هم داشته باشیم، اما مردم همکاری لازم را با مجموعه شهری نداشته باشند زحمات مجموعه به نتیجه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: شهر‌های کوچک در این روز‌ها خودجوش به کمک شهرداری‌ها می‌روند و برف کوچه و یا خیابان‌های خود را می‌روبند مانند منطقه غرب شهرکرد که اکثرا تراکتور داشتند و در این عملیات کمک بزرگی برای ما بودند.

واحد‌یان توضیح داد:، اما بودند محله‌هایی که یک‌بار تمیز شد و، اما بعد مردم برف حیاط و پشت‌بام‌های خود را به خیابان ریختند و انتظار پاک‌سازی مجدد داشتند و یا خودرو‌های خود را در کوچه‌های باریک پارک کرده بودند که امکان ورود لودر به کوچه نبود.

وی ادامه داد: با همه این مشکلات برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها چندباره تمیز شد، اما باید مردم در بحران‌ها ما را درک کنند، حجم برف را ببینند و بعد برخی موارد را پای کم‌کاری ما بگذارند.

شهردار شهرکرد افزود: قطعاً عیب و نقص‌هایی در کار داریم و خدمات کاملی به مردم ارائه نشد، اما این کامل نبودن بخاطر کوتاهی یا کم‌کاری نیست بلکه شهرداری با تمام توان و عده خود پای‌کار آمد و برای رفع نواقص وارد عمل شدیم و به زودی شاهد رفع درصد عظیمی از مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: هشدار بارش مجدد در روز‌های آینده داریم که با تجربه ۲ برف اخیر و اضافه شدن تجهیزات جدید آمادگی کامل داریم و قطعا عملکرد بهتری خواهیم داشت.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.