سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

امکانات و زمینه ها برای تحصیل زنان و دختران افغانستان فراهم شود

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خواستار تشکیل جلسه اتحادیه بین المجالس کشور های اسلامی برای تحصیل دختران و زنان شد.

محمدرضا قاسمی‌ نیا  معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در رابطه  با منع تحصیل بانوان در افغانستان، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ» آیا کسانی که می‌ دانند و کسانی که نمی‌ دانند یکسانند لذا خداوند در این آیه بین زن و مرد تفاوت جنسیت قائل نیست و می گوید " الذین یعنی کسانی که " و یکی از این گروه ها زنان و دختران هستند.

وی ادامه داد: در اسلام اصیل تحصیل دختران و زنان مذمت نشده است و طلب علم بر همه افراد واجب است فلذا آموزش حق هر فردی و از احتیاجات نخست برای هر انسانی است و این امر برای زنان و دختران هم یک حق بوده و باید در جوامع اسلامی به آن توجه و امکانات و زمینه ها برای تحصیل زنان و دختران فراهم شود.

قاسمی‌ نیا با بیان اینکه تحصیل زنان در هر جامعه ای مفید است، اضافه کرد: البته در هرکاری افراط و تفریط درست نیست لذا نمی شود با بیان برخی دلایل بگوییم تحصیل زنان ممنوع است منتها باید فرهنگ علم آموزی و سواد آموزی را در جوامع اسلامی ترویج کنیم و آداب المتعلمین یکی از دستورات دین اسلام است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه افزود: هر فردی که می خواهد تعلیم ببیند و عالم شود آدابی دارد قطعا باید هم زمینه برای علم آموزی فراهم شود و هم این که آداب علم آموزی مورد توجه باشد.

وی نقش زنان را در پیشرفت جوامع اسلامی مورد توجه قرار داد و گفت: اتحادیه بین المجالس کشور های اسلامی باید در نشست‌ هایی ویژه به اهمیت تحصیل زنان و دختران و فراهم کردن امکانات تحصیل و رفع موانع بپردازند. همچنین باید در کشورهای اسلامی بین زنان و دختران عالمه و فرهیخته و تحصیلکرده نشست های علمی برگزار شود تا بتوانند از طریق این ارتباط برای پیشرفت کشورشان عملکرد موثرتری داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۴ دی ۱۴۰۱
طالبان کی میزاره امنیت برقراربشه