سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنبل آبی قاتل شیطانی تالاب‌ ها

گیاه مهاجم سنبل آبی تالاب‌های مازندران را تهدید می‌کند.

عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در نشست علمی با موضوع " تاثیر گیاهان مهاجم آبزی بر تالاب‌ها، گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و با توجه به قدرت تکثیر و گسترش سریعش، سطح آب را به صورت کامل می‌پوشاند که موجب کاهش اکسیژن محلول در آب و مرگ موجودات زنده می‌شود.

او با بیان اینکه سنبل آبی اکوسیستم آب بندان آغوزبن بابل را تهدید می‌کند، افزود: این گیاه در چند سال اخیر وارد برخی از تالاب‌های مازندران شده و یک گونه غیر بومیست که گسترش سریع آن موجب کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالاب‌ها می‌شود.

کاویان گفت: گونه مهاجم سنبل آبی در استان گیلان و در تالاب انزلی و در تالاب عینک رشت مشاهده شده و تاکنون روش‌های متفاوتی برای حذف این گونه مهاجم به کار برده اند که برداشت مکانیکی بهترین روش برای حذف این گونه است.

او افزود: پهنه جغرافیایی تالاب‌های استان بیشتر در شرق و مرکز مازندران متمرکز و درغرب استان به واسط فاصله نزدیک بین جنگل و دریا ما تالاب‌های کمتری داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این نشست، با اشاره به نقش و اهمیت تالاب‌ها بر خدمات و کارکرد‌های اکوسیستم‌های تالابی، بر بهره‌برداری خردمندانه و حفاظت از آنها، تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
چرا فکری به حال این گل خطرناک نمیکنن