سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های حوضه دریاچه ارومیه از تونل انتقال آب

ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از طرح انتقال آب بازدید کردند و با اقدامات انجام شده برای حفر تونل کانی سیب آشنا شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ائمه جمعه و فرمانداران حوضه آبریز دریاچه ارومیه با حضور در محل حفر تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از نزدیک در جریان روند اجرای طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه که به همت متخصصان کشور و با دانش بومی اجرا می‌شود، قرار گرفتند.

یاسر رهبردین به خط انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: ۶۰ درصد مشکل فنی در ۸۰۰ متر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه رفع شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات این ۸۰۰ متر در سه شیفت کاری در حال رفع شدن است، اضافه کرد: این ۸۰۰ متر در همان ۲ کیلومتری واقع است که در منطقه آبرفتی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه اتمام این طرح هیچ مشکل اعتباری ندارد، یادآور شد: تا پایان امسال این طرح به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی انتقال آب کشور به بهره برداری می‌رسد.

طرح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه که از سال ۱۳۹۴ با اولین حرکت تیغه‌های TBM در کارگاه آغاز شد، در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و این غول ۳۶ کیلومتری قرار است تا پایان امسال، امید‌ها را برای احیای دریاچه زیبای ارومیه زنده کند، هر چند سهم آن به اندازه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب است.

پس از سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی در اواخر اردیبهشت امسال، یکی از دستور‌های ویژه دکتر رییسی، اتمام پروژه‌های حوضه احیای دریاچه ارومیه بود و در همین راستا پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافت که به گفته دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ۱۰۰ درصد آن اختصاص یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.