سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۱۶ پروژه صنعت آب و برق به یزد/ افزایش ۶ برابری میزان آب شیرین‌کن‌ها در کشور

وزیر نیرو از افزایش ۶ برابری میزان آب شیرین‌کن‌ها در کشور خبر داد.

محرابیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس در استان یزد گفت: رئیس جمهور به منظور افتتاح ۱۶ پروژه صنعت آب و برق به یزد سفر کرده اند که در این مراسم شاهد افتتاح دو مخزن بزرگ هستیم که تاب آوری یزد را به مدت هفت ساعت افزایش می‌دهد و در کنار آن دو پروژه آب چرخانی برای استفاده از پساب استان برای مصرف صنعتی مدنظر است.

او افزود: تعداد زیادی پروژه‌های برقی، خطوط انتقال و ... نیز اجرا شده همچنین خط پدافندی آب شرب یزد از خط موجود انتقال از دریا در یک زمان بسیار کوتاه اجرا شد.

به گفته او در یک زمان کوتاه این عملیات در استان انجام شد و با افتتاح خط دوم شاهد تامین پایدار آب شرب استان یزد خواهیم بود.وزیر نیرو افزود:شروع عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب دریا به فلات مرکزی نیز یک اتفاق مهم است که برای تامین آب، دو کلان پروژه را در دستور کار قرار دادیم که اولین آن مدیریت مصرف است.

محرابیان گفت: پیش بینی شده میزان آب شیرین کن‌ها را تا ۶ برابر افزایش دهیم که تا پایان فعالیت دولت این آب شیرین کن‌ها به تدریج افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به اینکه چند طرح برای انتقال آب دریا وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان به شمار آمده که عملیات اجرایی آن در حال اجراست و تاکنون هشت درصد پیشرفت داشته است.

وزیر نیرو ادامه داد: در منطقه فلات مرکزی شاهد احداث دو خط بزرگ هستیم که خط دوم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی عملیات اجرایی آن امروز با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

او تأکید کرد: در این خط که برای اجرای آن چهار سال پیش بینی شده است دولت هم مشارکت دارد، ولی تخصیص خط اول مخصوص به صنعت بود. خطی همه به صورت مجزا به استان اصفهان می‌رود که عملیات اجرایی آن از شرق بندرعباس آن آغاز می‌شود.

محرابیان خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی خط اصفهان هم آغاز شده و پیش بینی می‌شود در مدت ۲۴ ماه به صورت موقت به خط موجود منتقل شود و از ظرفیت خالی این خط بتوانیم به صورت موقت استفاده کنیم و به مرور که آب شیرین کن سیریک به منطقه اتصال برسد آن خط هم مجزا و خودگران خواهد شد و بر این اساس هم خط سیستان و بلوچستان و هم کرمان و یزد و هم استان اصفهان را خواهیم داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.