سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکود بازار لوازم خانگی، کسبه را به مرز ورشکستگی رسانده

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی این روزها آنقدر تشدید شده که فعالان این حوزه صنفی از پس هزینه‌ مغازه‌ها بر نمی‌آیند و از این رو در فکر تعطیلی واحدهای خود هستند.

رسول ابن‌الرضا رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمتی که ابتدای سال داشتیم متأسفانه قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته نیز کمتر شده و رکورد بازار لوازم خانگی بیش از پیش شده است.

او افزود: رکورد بازار باعث شده همکاران ما در پرداخت اجاره بها مغازه‌ها نیز مشکل داشته باشند، متأسفانه هیچ قانونی نیز برای افزایش منطقی اجاره مغازه‌ها وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد اجرایی نمی‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد ادامه داد: با توجه به نوسانات ارزی کارخانه‌های لوازم خانگی مجددأ قیمت‌ها را افزایش دادند، اما این افزایش قیمت هنوزبه بازار نرسیده است چرا که با توجه به رکورد موجود فروشندگان نیاز به خرید جدید ندارند.

ابن‌الرضا در خصوص تخلفات احتمالی فروشندگان لوازم خانگی بیان کرد: هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی به همراه بسیج و بازرسان اداره کل صنعت و معدن و تجارت بازدید‌های دوره‌ای را از بازار دارند، حضور اعضای هیات مدیره در این بازدید‌ها سبب می‌شود نگاه کارشناسی‌تر و قضاوت‌ها منصفانه‌تر شود آخرین بازدید ما نیز دو روز قبل انجام شد که به لطف خدا تخلفی در خصوص گران فروشی و یا اتیکت قیمت مشاهده نشد، اما اشاره به این نکته را ضروری میدانم، اکثر تخلفات کسبه مربوط به تداخل صنفی است برای مثال فروشنده‌ای که جواز کسب فروش اجناس بلوری دارد اقدام به فروش اجناس برقی میکند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۲ دی ۱۴۰۱
برای اینکه چرخه تولید رونق بگیرد و سفره کارگر آسیب نبیند یه راه هست کالای کهنه را بگیرید کالای نو بدهید !
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۱
نوسانات ارزی برای بازارآزاد بود نه نیمایی، همون بهتر جمع کنید.
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۲ دی ۱۴۰۱
مگر شما افزایش قیمت هاتون منطقی داره که حالا میگید افزایش اجاره منطقی نیست
اجناس ایرانی با اجناس خارجی در بندر عباس یک قیمت هست