سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه ارتباطی روستا‌های محاصره در برف لرستان بازگشایی شد

بارش برف سنگین در استان لرستان منجر به مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۴۰۰ روستا و چندین گردنه استان شد، اما با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شدند و مجددا این سامانه فعالیت خود را از هفته آینده آغاز خواهد کرد.

 براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی لرستان از اواسط وقت روز دوشنبه سامانه بارشی به جو استان وارد شد که مطابق پیش‌بینی‌ها در شهر‌های سردسیر به ویژه شمالی و شرقی، ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف را به دنبال داشت.

این سامانه که تا ظهر روز سه شنبه با شدت و ضعف در شهر‌های نیمه شرقی و همچنین تا حدودی نیمه شمالی استان به فعالیت خود ادامه داد و منجر به مسدود شدن برخی راه‌های ارتباطی اصلی بخصوص در شهرستان الیگودرز و ازنا و عمده ره‌های فرعی و گردنه‌های استان در نیمه شرقی و تاحدودی نیمه شمالی شد و تعطیلی اجباری مدارس را نیز به دنبال داشت.

این توده بارشی راه ارتباطی بیش از ۴۰۰ روستای لرستان را بست و بسیاری از گردنه‌های برف گیر نیمه شرقی را مسدود و بسیاری از مسافران محور‌های برف گیر را با مشکل مواجه و مدارس شهری و روستایی این مناطق را به تعطیلی کشاند و فعالیت ادارات در این شهر‌ها با تاخیر یک ساعته همراه شد.

قطع راه ارتباطی روستا‌ها و گردنه‌های برف گیر

در شهرستان الیگودرز پنج گردنه برف گیر و راه ارتباطی ۳۸۰ روستا مسدود شد و بسیاری از خودرو‌ها در جاده‌های اصلی و فرعی این شهرستان در برف گرفتار شدند که با تلاش عوامل راهداری، هلال احمر، بسیج و نیرو‌های مردمی نسبت به رهاسازی آن‌ها اقدام شد و با اتمام بارش‌ها بلافاصله عملیات بازگشایی راه‌های فرعی و گردنه‌ها آغاز شد.

در شهرستان ازنا نیز در ساعات اولیه بارش برف راه ارتباطی ۷۰ روستا و جاده اصلی ازنا-دورود مسدود شد که با سنگین شدن بارش ها، راه ارتباطی تمامی ۹۳ روستای شهرستان و کلیه جاده‌های اصلی این شهرستان به سمت خمین، اصفهان و دورود مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری نسبت به بازگشایی و شن پاشی و نمک پاشی جاده‌های اصلی اقدام و پس از قطع بارش‌ها در روز گذشته نسبت به بازگشایی راه‌های فرعی با استفاده از تجهیزات راهداری و دهیاری‌ها اقدام شد.

در شهرستان بروجرد نیز راه ارتباطی ۴۰ روستا مسدود شد که بلافاصله پس از قطع بارش‌ها در همان ساعات اولیه روز گذشته بازگشایی گردیدند.

آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه

برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی و محور‌های اصلی و فرعی با مدیرکل ستاد مدیریت استان لرستان گفت و گویی در این زمینه داشتیم.

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان درخصوص آخرین وضعیت محور‌های ارتباطی استان به تسنیم گفت: در حال حاضر تمامی محور‌های اصلی و فرعی استان بغیر از گردنه‌های گله بادوش و فرسش باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

او افزود: گردنه‌های فرسش و گله بادوش به دلیل کولاک برف و وزش باد بسته می‌شوند، اما عوامل راهداری مرتبا نسبت به بازگشایی این گردنه‌ها اقدام می‌نمایند، اما با توجه به لغزنده بودن جاده و کولاک برف تردد در این مسیر‌ها تنها با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

پازوکی درخصوص این سامانه آب و هوایی، تصریح کرد: مطابق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، این سامانه امروز از جو استان خارج می‌شود و احتمالا فعالیت این سامانه از روز شنبه فعالیت خود را در آسمان استان آغاز خواهد کرد.

 

برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.