سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین جشنواره ملی خوراک در بهمن ماه

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره ملی خوراک در بهمن ماه امسال خبر داد.

احسان احمدی نصر رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود ۵۰ شهر خلاق در جهان، گفت : شهر‌های خلاق بر اساس هفت شاخص از جمله موسیقی، خوراک و غذا، ادبیات و ... توسط سازمان جهانی یونسکو انتخاب می‌شوند و خوشبختانه کرمانشاه سال گذشته در زمینه خوراک و غذا به جمع شهر‌های خلاق پیوست.

وی افزود: در حال حاضر در ایران پنج شهر خلاق داریم که بر این اساس شهر‌های اصفهان و بندرعباس در زمینه صنایع دستی، سنندج در زمینه موسیقی و رشت و کرمانشاه در زمینه خوراک و غذا بعنوان شهر‌های خلاق انتخاب شده‌اند.

احمدی نصر گفت: با انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در سال گذشته، تیر ماه امسال مراسم آیین پلاک کوبی شهر خلاق خوراک انجام شد و برنامه‌هایی هم در همین زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما معرفی خوراک‌های کرمانشاه در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین المللی است و در همین راستا در جشنواره اخیر در اصفهان که شهر‌های خلاق ایران و جهان حضور داشتند، شرکت کردیم.  قرار بود در جشنواره‌ای در کشور برزیل شرکت کنیم که به دلایلی شرایط این حضور فراهم نشد.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین جشنواره ملی خوراک در کرمانشاه خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور استان‌های مختلف کشور از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار می‌شود.

احمدی نصر خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خوارک‌های مختلف ایرانی با محوریت و معرفی خوراک‌های شهر کرمانشاه ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره از اجلاس شورای ثبت میراث فرهنگی هم دعوت کرده‌ایم که برای ثبت ملی خوراک‌های باقی مانده دو استان کرمانشاه و رشت که تنها شهر‌های خلاق خوراک کشور هستند حضور پیدا کرده و ۷۰ خوراک باقی مانده را ثبت کنند.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه یادآور شد: در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی همکاری بسیاری با ما داشته که جای تقدیر دارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.