سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

صدور بیش از ۲۰ هزار مجوز نشر در استان‌های مختلف کشور

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار مجوز نشر در استان‌های مختلف کشور صادر شده است.

محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اهالی فرهنگ در شهرستان دهلران اظهار داشت: در کشور بیش از ۲۰ هزار مجوز انتشار در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان و کمک آموزشی و کلیات صادر شده است.

وی شهرستان دهلران را یکی از قطب‌های فرهنگی غرب کشور برشمرد و افزود: این شهرستان شعرای زیادی داشته و در حوزه تئاتر، سینما و موسیقی هنرمندان نیز چهره‌های شاخصی دارد که امتیازات و افتخارات زیادی در جشنواره‌های مختلف ملی کسب کرده اند .

وی بیان کرد: هدف این معاونت فرهنگی از بازدید مناطق کم برخوردار آشنایی با مسایل و مشکلات است تا در قالب گزارش‌های مدیریتی به وزارت ارشاد و دستگاه‌های مسئول انتقال دهیم.

وی مطرح کرد: رویه‌ها باید به نفع نویسندگان، شعرا و هنرمندان اصلاح و در بحث کمبود بستر‌های تعاملی اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان حوزه فرهنگ باید تعاملات بیشتر شود.

وی افزود: همچنین در بحث حمایت از چاپ آمادگی داریم برای چاپ آثار و بویژه چاپ آثار شاعران کتاب اولی تسهیلات ویژه‌ای اختصاص دهیم.

وی به حمایت از انتشار ۴۲۷ اثر فاخر فارسی به زبان‌های خارجی توسط ناشران خارجی در حوزه نشر و ادبیات اشاره کرد و ادامه داد: تعریف ۱۱ پژوهش فاخر مطالعاتی و کاربردی متناسب با نیاز‌های معاونت فرهنگی و مراکز تابعه با هدف سیاست گذاری و تصمیم سازی‌های تحول گرایانه و اصلاح و تکمیل فرآیند‌های نظارت محتوایی بر تولید محصولات فرهنگی در چهار محور پیش از چاپ، واردات و ترخیص و صادرات از دیگر اقدامات بوده است.

وی به دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس مقطع مهم تاریخی کشور است و خلق اثار هنری و ادبی در این زمینه ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.