سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی، ماشین آلات و تجهیزات به شهرداری‌های اصفهان

آیین واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین آلات و تجهیزات به شهرداری‌های استان اصفهان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در آیین واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به شهرداری‌های استان اصفهان گفت: استان اصفهان مسائل و مشکلات خاصی از جمله آلودگی هوا، فرونشست، خشکی زاینده‌رود و ... را دارد که در کنار همه این مسائل بایستی از امکانات موجود نهایت استفاده را ببریم و برای جذب امکانات جدید تلاش کنیم.

مهران زینلیان اظهار کرد: معتقدیم با حضور نیرو‌های جهادی که در استان مشغول به فعالیت هستند توان حل مسائل را داریم و امیدواریم با کمک یکدیگر شرایط مساعدی را برای زندگی مردم رقم بزنیم.

او گفت: رویکرد استان توسعه پایدار در حوزه‌های صنایع پاک، دانش بنیان، گردشگری و صنایع دستی است و تلاش شده با برندسازی برای شهر‌ها و روستا‌ها زمینه‌ای ایجاد شود تا ذیل پهنه آمایشی استان شاهد رونق و توسعه زندگی مردم باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: درصدد هستیم با کاربردی کردن سند پهنه بندی شهرستان‌ها و با پیگیری پروژه‌های کلان، مصوبات سفر ریاست جمهوری و سفر‌های شهرستانی در حوزه عمرانی بستر مناسبی را برای ارتقای کیفیت زندگی مردم فراهم کنیم.

سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان نیز در این آیین بیان کرد: استان اصفهان ۱۱۴ شهرداری و ۸۹۴ دهداری دارد؛ ۸۸ درصد جمعیت استان در شهر‌ها زندگی می‌کنند، اما متأسفانه به دلیل نگاه برخوردار به استان از لحاظ ورود امکانات تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

به گفته نادر آخوندی از سال ۹۵ در بحث حمل و نقل عمومی ماشین آلات اعتباری به شهرداری‌ها اختصاص نیافته و استان همیشه در حوزه اعتبارات آخر بوده است.

او در خصوص تجهیزات و ماشین‌آلاتی که امروز به شهرداری‌های استان واگذار شد، گفت: ۲۷ شهر و ۱۸ شهرستان تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان اظهار کرد: این ماشین آلات شامل ۲۳ دستگاه به ارزش ۸۴ میلیارد تومان (به قیمت زمان تحویل) است. چهار دستگاه ست امداد و نجات، دو دستگاه ماشین آتش نشانی سنگین و نیمه سنگین نیز به شهرداران تحویل می‌شود.

آخوندی گفت: ۲۶۷ ماشین ون با قیمت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست شهرداری‌ها بوده که واگذار نشده و به مرور از کارخانه‌ها تحویل استان می‌شود.

او افزود: ۳۹۰ دستگاه اتوبوس تقریبا با اعتبار دو هزار میلیارد تومان درخواست شده که ۲۵ درصد از اعتبار آن از طرف دولت واریز می‌شود و ۷۳ دستگاه را تحویل گرفته ایم.

سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان گفت: در مجموع دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امکان جذب اعتبار است که در مرحله اول که امروز واگذار می‌شود ۵۰۰ میلیارد تحقق پیدا کرده و تا پایان سال مابقی محقق می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.