سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماندگاری حیات در استان یزد با انتقال آب خلیج فارس

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب سالم و حفظ حیات این استان از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان است.

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کویری یزد و تجربه خشکسالی ۱۴ ساله در این استان، امروزه تامین آب شرب جزو نگرانی‌های طولانی‌مدت مسئولان و مردم استان است، چرا که بخش قابل توجهی از قنوات خشک شده، بخشی از روستا‌ها آب ندارند و مردم برای تامین آب با سختی مواجه هستند.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به استان یزد در سال ۱۳۸۶ و دستور رفع مشکل کم‌آبی استان افزود: دیر زمانی است تامین آب سالم و حفظ حیات این استان، شاه بیت درخواست و دغدغه مردم و مسئولان است.

نماینده تفت و میبد ادامه داد: ایجاد ساختار‌ها و راهکار‌های تامین آب این استان در دولت‌های قبل هم مطرح بوده که با پیگیری و تلاش مجدانه این دولت میسر می‌شود.

او درباره اعتبار این طرح بزرگ تصریح کرد: این اعتبار به شدت مورد نیاز استان است و امیدوارم بحث تامین اعتبار پایدار باشد که با تغییر دولت‌ها روند طرح را دچار اختلال نکرده و برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که تمام شهرستان‌های استان از این طرح بهره‌مند شوند.

میرمحمدی افزود: اجرای این طرح علاوه بر اینکه باعث ماندگاری مردم در استان یزد می‌شود، شاهد ارتقای فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی در این استان خواهیم بود و تمام شاخص‌های توسعه در استان نیز افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۲۲۵ روستای استان نیمه‌تمام است و امیدوارم با حمایت دولت سیزدهم و وزیر نیرو این طرح نیز به پایان برسد و حس رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

نماینده تفت و میبد تأکید کرد که این طرح سبب افزایش اشتغال و رونق استان در بخش صنعت و کشاورزی پربازده شده و مانع از برداشت روزافزون آب‌های زیرزمینی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.