سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۷۰ درصد شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اجرا شده یا در حال اجراست.

مهدی حاجی‌آبادی معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اجرایی شدن بیش از ۸۳ درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب مشهد گفت: تاکنون از ۴۳۰۰ کیلومتر شبکه مورد نیاز این شهر، بیش از ۳۶۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

او افزود: در حال حاضر در مناطق مرکزی شهر مشهد شبکه فاضلاب به طور کامل اجرا شده است. در اکثر مناطق حاشیه‌ای شهر به ویژه در محدوده گلشهر، مهرآباد، صبا، سیدی، شهرک صابر، شهرک شیرین، گلشاد و بخش‌هایی از بلوار توس، شهرک قدس و جاده قدیم شامل شهرک‌های نوید، حجت، کشاورز، شافعی و امام علی (ع) و... نیز شبکه فاضلاب اجرا شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه جمع‌آوری فاضلاب شمال شهرک رجائی و محدوده طبرسی شمالی نیز در دست اجراست، ادامه داد: جهت تکمیل باقی مانده شبکه فاضلاب شهر مشهد به حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حاجی آبادی بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل اجرا نشدن شبکه فاضلاب در بخشی از حاشیه شهر به ویژه مناطقی از محور رسالت، طبرسی شمالی و پنج‌تن که نیاز به ۲۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد، توپوگرافی زمین است. در چنین شرایطی امکان انتقال فاضلاب این محدوده به هیچکدام از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب موجود در شهر فراهم نبوده است.

او با بیان اینکه اجرای عملیات تصفیه مناطقی از محور رسالت، طبرسی شمالی و پنج‌تن از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات تصفیه محدوده مذکور با عنوان تصفیه‌خانه طبرسی شمالی به ظرفیت ۶۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز و به موازات آن اجرای شبکه فاضلاب نیز در همین محدوده شروع شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: متاسفانه با وجود اینکه سرمایه‌گذاری برای اجرای بیش از ۷۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق حاشیه شهر انجام شده، اما یکی از عوامل رها شدن فاضلاب خانگی در کوچه و خیابان، عدم نصب شبکه‌های داخلی منازل به طرح اگو است.

حاجی آبادی با اشاره به علت این موضوع را کوتاهی از طرف مشترکان اظهار کرد: برای رفع مشکل رهاسازی فاضلاب‌های خانگی به کوچه و خیابان لازم است شهروندان جهت اتصال به این شبکه اقدام کنند؛ شهرداری و اداره بهداشت و درمان مشهد نیز برای رفع این معضل نظارت‌های لازم را انجام دهد.

او افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهروندان در حاشیه شهر مشهد از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و از کلیه خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استفاده می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.