سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگذشت حجت الاسلام عظیمی واعظ معروف شهر اراک

حجت‌الاسلام مهدی عظیمی، استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام مهدی عظیمی، استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک، کارشناس برنامه‌های مذهبی صدا و سیمای استان مرکزی، واعظ قدیمی و معروف شهر اراک دار فانی را وداع گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی درگذشت این روحانی مردمدار، بی ریا، ساده زیست و با اخلاص را به مردم و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید.

مرحوم حُجت‌الاسلام شیخ مهدی عظیمی متولد ۱۳۱۹ است که صبح امروز در سن ۸۲ سالگی پس از تحمل دوران کسالت دعوت حق را لبیک گفته و به دیدار معبودش شتافت.

ایشان از ۱۳ سالگی وارد حوزه علمیه مرحوم حاج محمد ابراهیم خوانساری شهر اراک شده و آغاز به تحصیل کرده و در محضر اساتیدی مثل مرحوم آیت الله ضل الله نصیرالاسلامی و آیت الله شیخ محمد امامی خوانساری و دیگر بزرگان به تحصیل علوم دینی پرداخت.

مرحوم حُجت‌الاسلام عظیمی در اوج طلبگی با بیان بسیار شیوا و بلیغ خود تمامی طالبان علم را مجذوب خود نمود و تکیه بر جایگاه رفیع استادی زده و بیش از ۶ دهه شاگردان بسیاری را تربیت نمود و دانشگاهیان عزیز هم از وجود ایشان در مراکز تربیت معلم، دانشگاه اراک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک استفاده نمودند ودر سنگر محراب و منبر خالصانه و صادقانه در خدمت مومنین و مومنات بوده و ترویج احکام اسلامی کردند.

مرحوم حُجت‌الاسلام عظیمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از مبارزان با طاغوت و رژیم شاهنشاهی بوده و در راهپیمایی‌ها و تحصن‌های مردمی بر علیه طاغوت حضور پُر رنگ و تاثیر گذار داشت.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود تابع بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل (ره) و ولایت فقیه بوده و از چهره‌های معروف و محبوب مردم بود و با اخلاق نیک و تواضع بالا همگان را جذب می‌کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین مستی
۱۳:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
نام پدر خدا بیامرزدش حجت اسلام مهدی عظیمی چیست برای نماز می خواهم