سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

قطب نمای سردار سلیمانی به سمت رهایی قدس بود

ناصر ابوشریف گفت: سردار سلیمانی این دیدگاه راهبردی را داشت که قدس باید از چنگال صهیونیست آزاد شود.

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران در همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی شهیدالقدس در بیرجند گفت: شهید سلیمانی اسلام را در قلب خودش داشت و در تمام حرکاتش به صورت دائمی، طرح مبارزه با غرب مطرح بود و قطب نمای او به سمت قدس بود، اما این حرکت ایشان بر اساس احساس و عاطفه نبود بلکه بر اساس یک دیدگاه و رویکرد راهبردی و استراتژیک بود.

او افزود: حاج قاسم معتقد بود که ما باید با دشمن صهیونیستی بجنگیم، چون دشمن امت اسلامی است؛ با حامیان آن‌ها مانند بایدن و ترامپ که دیگر کشور‌های دنیا را تحریک می‌کنند هم مبارزه کنیم.

رجوع گروه‌های فلسطینی برای حل اختلافات به حاج قاسم

ناصر ابوشریف نماینده جنیش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) «اسرائیل غده سرطانی است در پیکر امت اسلامی که باید ریشه کن شود» گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی هیچ وقت افراط گرا نبود بلکه با وحدت، همه اطراف او جمع می‌شدند.

او افزود: وقتی بین گروه‌های فلسطینی یک اختلافی پیش می‌آمد برای حل آن به حاج قاسم پناه می‌بردند؛ حتی گروه‌های عراقی و لبنانی که مشکلی یا اختلافی داشتند بخاطر محبتی که حاج قاسم در دل همه آن‌ها ایجاد کرده بود و آن جذبه‌ای که داشت به او متوسل می‌شدند.

ناصر ابوشریف تأکید کرد: در مسیر حاج قاسم و تمام شهدای مقاومت گام برداریم تا شاهد پیروزی نهایی یعنی بازگرداندن اسلام به جایگاه واقعی خودش باشیم.

نماینده جنیش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، شهید حاج قاسم سلیمانی را بزرگ شده مکتب انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی با خود رسالت انقلاب اسلامی ایران یعنی عزت، کرامت و بازگردان امت اسلامی به جایگاه واقعی خودش در جهان و مقابله با طرح های کفاری که کشور فلسطین را غارت کردند، را حمل می‌کرد.

حاج قاسم، مجری تبدیل نوار غزه به پایگاه پیشروی مقاومت

ناصر ابوشریف نماینده جنیش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تشریح وضعیت منطقه و فلسطین گفت: غزه یک منطقه کوچک است که وسعت آن ۳۶۰ کیلومتر مربع است؛ مرتفع‌ترین تپه یا کوه در غزه، ۸۰ متر ارتفاع دارد و از نظر نظامی یک منطقه صفر حساب می‌شود و هیچ پناهگاهی ندارد با این حال، مردم فلسطین مقاومت کردند و انتفاضه‌هایی را به وجود آوردند که رژیم صهیونیستی مجبور شد از نوار غزه عقب نشینی کند؛ تبدیل این منطقه صفر نظامی به یک پایگاه نظامی مقاومت بسیار دشواری بود چرا که منطقه غزه نه از چهار جهت، بلکه از ۶ جهت محاصره شده؛ یعنی از اطراف به علاوه روی زمین و زیر زمین محاصره شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با این حال حاج قاسم توانست به فضل خداوند و با یاری رزمندگان، منطقه غزه را به یک پایگاه پیشروی مقاومت تبدیل کند.

ناصر ابوشریف با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۵ میلادی وقتی شروع به ساخت موشک کردیم، موشک‌های ما فقط ۵ کیلومتر برد داشت و کلاهک‌های آن فقط نیم‌کیلوگرم مواد منفجره را می‌توانست حمل کند، اما بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با سرعت یک موشک با نام «قاسم» ساخت که کلاهک آن را از نیم کیلوگرم به ۲۵۰ کیلوگرم تبدیل کرده‌ایم و همچنین با وجود کم بودن مواد منفجره و دشواری به دست آوردن این مواد، در داخل نوار غزه موشک‌هایی را می‌سازیم که برد آن ۲۰۰ کیلومتر است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: ما همچنین پهپاد داریم و در حال ساخت پهپاد هستیم که تمام آن به یاری خداوند و بعد با حمایت جمهوری اسلامی ایران و حاج قاسم سلیمانی میسر شده است.

۲۰۰ هزار فروند موشک حزب الله آماده شلیک به سمت دشمن

ناصر ابوشریف نماینده جنیش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تأکید کرد: منطقه غزه هم اکنون به خاطر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و ایمان رزمندگان، به پایگاه پیشروی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اول منطقه تبدیل شده است و در کرانه باختری نیز صد‌ها فرد مسلح حضور دارند.

او افزود: مسلح سازی افراد کار آسانی نیست؛ بسیار دشوار و پیچیده است، اما با حمایت جمهوری اسلامی ایران و ایمان و اصرار رزمندگان این طرح کلید خورد و تحقق پیدا کرد؛ الان همین چند صد نفر فرد مسلح کاری کردند که دشمن صهیونیستی مجبور شده است که ۶۰ هزار نیروی امنیتی خود را برای مبارزه با این چند صد نفر فرد مسلح بسیج کند.

او تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار فروند موشک حزب الله، آماده نشانه گیری به سمت دشمن صهیونیستی است.

ناصر ابوشریف با بیان اینکه جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در کنار حزب‌الله در حال آموزش و تربیت نیرو‌های خود است، ادامه داد: الان یک طرح عظیم محور مقاومت را شاهد هستیم که از یمن تا عراق و سوریه و فلسطین ادامه دارد و اگر درگیری در آینده رقم بخورد، وضعی را شاهد خواهیم بود که با اوضاع گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

او تأکید کرد: پیروزی ما بر رژیم صهیونیستی بر اساس بشارت آ‌یات قرآن قطعی است؛ همانطور که صهیونیست‌ها و یهودی‌ها وارد مسجدالاقصی شدند با خواری از آنجا خارج خواهند شد چرا که پایان کار ما پیروزی است، اما صبر و مقاومت می‌خواهد و این پیروزی تنها برای فلسطین نیست بلکه برای تمام جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران است، اما مسیر صداقت نیاز به صبر و مقاومت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.