سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از حریم رودخانه مجن

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: رفع تصرف چهار هزار مترمربعی از بستر و حریم رودخانه داستان مجن انجام شد.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان، از رفع تصرف بستر و حریم رودخانه داستان مجن در حوزه قضایی بسطام به میزان ۴ هزار مترمربع مرتبط با ۵۴ نفر از مجاوران آن رودخانه خبر داد.

وی افزود: از موضوعات مورد تأکید رئیس قوه قضائیه، آزادسازی اراضی ملی، منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی بوده و در استان سمنان اقدامات مؤثری انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به برگزاری جلسات فوق‌العاده حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: اجرای اولویت‌های پانزده‌گانه رئیس قوه قضائیه در ابتدای سال ۱۴۰۱ مبنی بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به‌ویژه در امر مقابله با تصرفات، ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی، دستگاه قضایی استان سمنان را مصمم به ورود جدی به این حوزه داشته است.

عبداللهی بیان کرد: با شناسایی ساخت‌وساز‌ها و تغییر کاربری اراضی غیرمجاز در استان سمنان توسط نهاد‌های متولی، پس از برگزاری جلسات فوق‌العاده، مصوب شده انجام رفع تصرف از مستحدثات غیرمجاز توسط آن سازمان‌ها اقدام و مسؤولان قضایی استان با حمایت قانونی و صدور دستورات مقتضی بر حُسن اجرای امر نظارت کافی داشته باشند.

وی گفت: در نتیجه ورود و پیگیری دستگاه قضایی استان سمنان در حوزه رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه‌های استان سمنان و جلوگیری از تصرفات اشخاص پس از گذشت زمان قریب به یک سال ضمن بازدید میدانی از آن منطقه و با اخطار‌های مکرر به ۵۴ نفر از متصرفان غیرمجاز، بستر رودخانه داستان مجن از توابع حوزه قضایی بسطام آزاد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.