سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایشگاه آثار شهید نخبه یزدی+تصویر

نمایشگاه اسناد و آثار دانشجوی نخبه شهید امیرحسین قربانی بهابادی تنها شهید استان یزد در سانحه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گشایش یافت.

سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: در سالروز حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافری اوکراین در سال ۹۸ که به جان باختن جمعی از هموطنان انجامید، نمایشگاه اسناد، تصاویر و آثار دانشجوی شهید نخبه «امیرحسین قربانی بهابادی» تنها شهید یزدی این سانحه با عنوان «به رنگ دی» با حضور آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در کتابخانه مرکزی یزد افتتاح شد.

او افزود: در آیین افتتاح این نمایشگاه که به مناسبت سومین سالگرد شهادت این دانشجوی نخبه برپا شده است پدر و مادر شهید و جمعی از مسئولان و هنرمندان حضور داشتند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد هدف از برپایی نمایشگاه را شناساندن و معرفی هر چه بیشتر این دانشجوی نخبه به جامعه و تجلیل از صبر، مقاومت و ولایتمداری خانواده این شهید گرانقدر برشمرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر به تماشا گذاشته شده است.
زارع گفت: طی دیدار‌هایی که با خانواده شهید انجام شد تمام آثار و اسناد مربوط به شهید از دوران کودکی و تحصیل در داخل و خارج از کشور تا ۲۱ سالگی و شهادتشان جمع آوری شد که امروز در معرض دید عموم قرار گرفت.

او با بیان اینکه پدر شهید از آزادگان سرافراز دفاع مقدس است، افزود: در این نمایشگاه همچنین تصاویری از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد در دی ماه ۱۳۸۶ و دیدار حاج قاسم سلیمانی با خانواده‌های شهدا ارائه شده است.

زارع بیان کرد: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۶ دی‌ماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ در کتابخانه مرکزی یزد واقع در بلوار بسیج برای بازدید عموم دایر است.

او افزود: نمایشگاه «به رنگ دی» با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برپا شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.