سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مصرف گاز/ مردم صرفه جویی کنند

با کاهش دمای هوا و بیشتر شدن مصرف گاز در بخش خانگی، لازم است مشترکین برای مصرف بهینه گاز اقداماتی انجام دهند.

با کاهش دمای هوا و عبور مصرف گاز بخش خانگی از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز، امکان افت فشار یا قطعی گاز در برخی از نقاط کشور وجود دارد که این موضوع بستگی به میزان توجه مردم، به اصول صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دارد.

کارشناسان شرکت گاز گلستان اعلام کردند: در روز‌های سرد سال در خانه، پوشیدن لباس بیشتر و گرم و کافی بجای مصرف گاز اضافی، گرم‌تر نگهداشتن خانه با نصب پرده‌های ضخیم، زیر پرده‌های توری و بستن دریچه‌های کولر راه‌هایی برای استفاده بهینه از مصرف گاز است.

همچنین کوتاه کردن زمان استحمام، بستن شیر رادیاتور و یا خاموش کردن بخاری اتاق‌های کم رفت و آمد، رعایت دمای رفاه در خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه، تنظیم درجه پکیج، موتورخانه و آبگرمکن مخزنی بین ۵۰ تا ۶۰ درجه نیز در صرفه جویی انرژی گاز موثر است.

اگر تصمیم به خرید وسایل گازی و برقی داریم، محصولی را با رده برچسب انرژی بالاتر بخریم تا سال‌های طولانی با مصرف کمتر انرژی، هزینه کمتری برای گاز و برق مصرفی آن‌ها پرداخت کنیم.

از شومینه ساختمان استفاده نشود، چون بسیار پرمصرف و خطرناک است.

اطمینان از سلامت دودکش‌های وسایل گازسوز، علاوه بر اهمیت و ضرورت آن برای ایمنی، به عدم هدر رفت گرما و درنتیجه مصرف بهینه گاز هم کمک می‌کند.

اگر در حال بازسازی خانه یا ساخت خانه جدید هستیم، مطابق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، عایق دیوارها، سقف و کف را جدی بگیریم تا مصرف گاز برای گرمایش خانه، تا ۵۰کاهش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.