سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوا در خراسان رضوی به ۱۲ درجه زیر صفر می‌رسد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود جریان پر نفوذ هوای سرد به خراسان رضوی، دمای شبانه به ۱۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

سارا حکمی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شبانه در مناطق سردسیر استان بر طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با ورود و استقرار جریان پر نفوذ هوای سرد به خراسان رضوی، در روز‌های پایانی هفته به ۱۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

او افزود: تاثیرات نفوذ هوای سرد بر خراسان رضوی از روز سه‌شنبه هفته نمایان خواهد شد، به طوریکه بارش‌های پراکنده به خصوص به شکل برف در نقاط مختلف استان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از عصر امروز نیز با افزایش بروز پدیده ابرناکی احتمال بارندگی در نقاط شرقی و مرکزی خراسان رضوی وجود دارد و پیش بینی می‌شود دمای شبانه خراسان رضوی در بسیاری از نقاط به زیر صفر برسد.

حکمی بیان کرد: با توجه به برودت هوا، دامداران، باغداران و کشاورزان خراسان رضوی باید تمهیدات و اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت سرما زدگی را پیش بینی کنند.

او تصریح کرد: همچنین این سامانه سرد بروز پدیده وزش باد در نواحی شرقی استان را موجب خواهد شد، به طوریکه در شبانه روز گذشته، سرخس شاهد وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته قوچان و سرخس با بیشینه دمای منفی پنج و ۲۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند و مشهد نوسانات دمایی منفی یک و ۱۴ درجه را به ثبت رسانده است.

حکمی اظهار کرد: دمای کنونی مشهد هفت درجه سلسیوس است که برای امشب بر طبق پیش بینی‌ها به حدود صفر درجه خواهد رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.