سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره آموزشی حفاظت از بافت‌های تاریخی

دوره آموزشی شناسایی، معرفی و چگونگی نظارت بر بافت‌های تاریخی در مازندران برگزار می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از در جلسه‌ای که در راستای پیگیری بافت شهری به موضوع بررسی و نظارت دقیق‌تر و ارائه راه‌کار‌های بافت تاریخی - فرهنگی امل در محل اداره‌کل برگزار شد، گفت: دوره آموزشی برای شناسایی، معرفی و چگونگی نظارت بر بافت‌های تاریخی برگزار می‌شود.

او با تاکید بر حضور و معرفی یک مامور یگان حفاظت بر نظارت کامل روزانه و بازدید مستمر بر بافت تاریخی، افزود:حضور کارشناسی با مدرک مرمت، معماری، باستان‌شناس مسلط بر موازین بافت همراه با ماموران یگان حفاظت الزامی است.

برزگر گفت:تمامی تخلفات بافتی با مشخصات کامل ملک سریعا به معاونت میراث‌فرهنگی ارسال و طرح شکایت و رسیدگی از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

او افزود: ۵شهر آمل، بابل، ساری، آلاشت و قائمشهر دارای بافت تاریخی- فرهنگی هستند که به تصویب رسیده‌اند و هرگونه مداخله در آن می‌بایست پس از اخذ استعلام و کسب مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت گیرد.

برزگر گفت: حفظ بافت‌های تاریخی شهری و روستایی براساس قوانین، منشور‌ها و آیین‌های داخلی و بین‌المللی موجود انجام می‌شود.

او اجرای ضوابط حفاظت از بافت‌های تاریخی در کمیسیون ماده ۵، عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ و برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته با استناد به قوانین موجود را از جمله راهکار‌های اداره‌کل در راستای جلوگیری این چالش و نظارت و پایش دقیق بافت‌های تاریخی مازندران برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.