مصطفی محمودی، دبیر سابق اتحادیه ویدیو رسانه و منتقد سینما درباره انتخاب حمید فرخنژاد در یک سریال امنیتی که بعد منجر به حاشیههای سریال شد، گفت: آقای فرخنژاد قبلتر هم در «به رنگ ارغوان» حاتمیکیا بازی کرده بود و نقش مامور امنیتی داشت. همچنین او در فیلم «لاتاری» مهدویان هم نقش مامور امنیتی را بازی کرده بود.
تولیدکننده دنبال جذابیت و افزایش فروش است
محمودی ادامه داد: به هرحال، تولیدکننده به دنبال جذابیتهای فیلم و افزایش فروش است. فرقی نمیکند در پرده سینما یا پلتفرم باشد. فرخنژاد و خیلی از بازیگران از این قاعده مستثنی نیستند. اما وقتی شما در زندگی واقعیات بازی میکنی و یک سیستم و چارچوبی را قبول نداری، ولی برای مدتی بخاطر کسب درآمد و پول چارچوبها را میپذیری و بعد زیر میز میزنی، این اخلاقی و برازنده نیست.
این منتقد سینما با بیان اینکه اگر شما دیدگاهها و سیاستهای یک نظام ساختاری را قبول نداری، نباید اساساً همکاری داشته باشی، توضیح داد: اگر سیاستها را قبول داری، پس اینکارها برای چیست؟ این رفتارهای دوگانه بعضی از چهرههای مطرح سینمایی، تلویزیونی و ... این تناقض را به وجود میآورد.
دبیر سابق اتحادیه ویدیو رسانه در پاسخ به این سوال که از آنجایی که بعضی از سریالها و فیلمها سفارش نهادهای خاص است، آیا آنها با جزئیات بیشتر به انتخاب بازیگران دست نمیزنند، تصریح کرد: تا زمانی که بودجه بخش فرهنگ یک کاسه نشود و نهادهای مختلف در امر فرهنگ سرمایهگذاری کنند و نهادهای فرهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگرایی نداشته باشند، همین مسئله را شاهد هستیم.
این مدرس دانشگاه افزود: این همگرایی باعث میشد، نهادهای ذینفع در حوزه فرهنگ از تجربههای همدیگر استفاده کنند. وظیفه نهادهای نظارتی و امنیتی ساخت فیلم نیست. اگر این نهادها میخواهند فیلمی درباره فعالیتها و مسائلی بسازند که لازم است مردم از دریچه سینما، تئاتر و تلویزیون آگاهی یابند لازم است همگرایی با نهادهای تخصصی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما داشته باشند. وقتی این اتفاق نمیافتد، این مسائل را میبینیم.
این منتقد سینما در پاسخ این سوال که آیا حضور آقای فرخنژاد در این پروژه امنیتی از طرف ایشان برنامهریزی شده بود، تصریح کرد: این سوال را باید از کسانی که نگاه سیاسی دارند، بپرسید. به هرحال برای سینمای ایران بازیگر خوبی بود و فیلمهای ارگانی خیلی زیادی بازی کرد. فرخنژاد خیلی کم برای بخش خصوصی بازی کرد. واقعاً نمیدانم چرا این اتفاق افتاد.
وی درباره پخش قسمت اول سریال «سقوط» و تخلفات سرزده از فیلیمو این را هم گفت: ظاهراً فیلیمو بخش خصوصی است و باید از ساترا پرسید که زور فیلیمو از کجا میآید که در برابر قانون میایستد و بیقانونی میکند. وظیفه نهادهای نظارتی و امنیتی ساخت فیلم نیست.
خبرنگار: نفیسه خلیلی
کسان دیگری هم هستند که در کار خودشان تخصص داشته و همچنان به گرد پاشون هم خیلیا نمیرسند از جمله آبدارچی اداره مون که نیم ساعت زودتر از همه میاد و با عشق و علاقه خاصی سالن را تی میشه و سماور را روشن کرده و با صدای نازش میخونه و کارش را انجام میده !
حالا فرقی بعضی چهره ها که فقط در کار خودشون تخصص و محبوبیت خاص خودشون را دارن اونیکه بیشتر رسانه ای هست و بیشترین تاثیرات مخرب و یا مفید را میتونه داشته باشه را باید براش قبل این جریانات براش فکری بشه حالا کنترل یا فیلترینگ قبلش یا ... ویا «نهادینه و ارزش سازی هر کس به تخصصش فقط و فقط و فقط »
نہ اینجا دیگہ جایگاھی دارہ نہ اون طرف
ھر چہ بود تو ایران بود ھر ارزش و اعتباری کہ داشت تو ایران داشت
ھمہ چیزشو یک جا از دست داد ھمہ چیزشو
اون لقمہ ای ھم کہ با ذوق و شوق و بی شرفی برای زن و بچہ اش گرفت و برد روزی گلوش میگیرہ کہ دیگہ درمانی ھم ندارہ
داداش نخبه بوده حتما!!!
!!!! تعجب برا لایکاست!!!!
اگه اون نفهم متخصصه پس یک شخصیتی مثل اکبر عبدی چیه...؟
بیشرف و بیسواد رو خوب اومدی
#بی_شرف
زودتر خودشو نشون میداد
!!!! ولی این همه پولو باید از کجا درمیاورد!!!
همین آقا اگه تو اون مملکتی که سنگشو به سینه میزنه بود هیچ پخی نمیشد