سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطر شروع پیک هشتم کرونا به صدا درآمد

در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد شهر‌های با رنگ زرد کرونایی در کردستان افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در رنگ بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل، بانه، دهگلان و دیواندره از رنگ بندی آبی به زرد تغییر پیدا کرده و در بقیه شهرستان‌ها تغییری در وضعیت کرونایی حاصل نشده است.

دکتر بهرام کندائی افزود: بر این اساس استان کردستان از نظر رنگ بندی کرونایی، دارای سه شهرستان زرد و هفت شهرستان آبی می‌باشد.

او با بیان اینکه، طبق اعلام مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت، کشور عملا وارد پیک هشتم شیوع کرونا شده است، گفت: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، تعداد صفر شهرستان وضعیت قرمز ، ۷ شهرستان وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان وضعیت زرد و ۳۴۰ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

کندائی با اشاره به شناسایی موارد مبتلا به زیرسویه‌های جدید کرونا در سایر نقاط کشور، ابراز کرد: با توجه به اعلام مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت، پیک هشتم کرونا در کشور شروع شده و بنابراین از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس‌های بیماری‌های تنفسی بویژه COVID۱۹، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و رعایت کنند.

او اضافه کرد مهمترین اقدامات پیشگیرانه توسط مردم شامل زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری و تزریق دور یادآور واکسن می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.