سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۰۰ دستگاه تراکتور به کبودراهنگ

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ از اختصاص ۲۰۰ دستگاه تراکتور به این شهرستان خبر داد.

حمزه خانجانی گفت: با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس ۳۰۰ دستگاه تراکتور به این دو شهرستان تخصیص یافته که از این تعداد به نسبت وسعت ۲۰۰ دستگاه به شهرستان کبودراهنگ اختصاص دارد.

اوافزود: تاکنون در شهرستان کبودراهنگ مراحل احراز و اهلیت سنجی از سوی مدیریت جهادکشاورزی صورت گرفته و اسامی افراد به شرکت تراکتورسازی اعلام شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: این اقدام مؤثر با پیگیری نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت گام مهمی برای رفع محرومیت و افزایش توان و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این دو شهرستان خواهد بود.

خانجانی افزود: به پیوست ورود این ناوگان به اراضی کشاورزی تجهیزات و دنباله بند‌ها نیز به توان مکانیزاسیون شهرستان اضافه خواهد شد.

او در ادامه از آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی تحت تصرف و بازگشت به چرخه تولید امنیت غذایی شهرستان کبودراهنگ خبر داد و گفت: هر گونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی است و در صورت مشاهده پس از اعلام به مراجع قضایی و صدور رأی تخریب خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ افزود: در شهرستان کبودراهنگ ۴۵۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت گندم آبی بوده که تاکنون بیش از ۵۰ درصد این میزان سطح، زیرپوشش کشت قراردادی قرار گرفته و کبودراهنگ نسبت به متوسط در بحت کشت قراردادی پیشتاز است.

خانجانی گفت: سعی بر آن است ۷۰ تا ۸۰ درصد کشاورزان را در حوزه کشت گندم آبی زیرپوشش کشت قراردادی ببریم و با این اقدام کشاورزی شهرستان به سمت اقتصادی شدن و تولید پایدار سوق داده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.