سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان کاری که دوباره به خیابان بر می‌گردند

بیشتر کودکان کار غیر ایرانی پس از جمع آوری دوباره راهی خیابان های سطح شهر می شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کودکان کار غیر ایرانی پس از جمع آوری باز هم راهی سطح شهر می شوند گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۵۳ کودک کار پذیرش شده اند.

او با اشاره به اینکه از این تعداد ۹۰ کودک ایرانی و ۶۳ کودک اتباع خارجی هستند افزود: از این تعداد نیز ۳۱کودک دختر و ۱۲۲ کودک پسر هستند.

شرفی از دلایل وجود کودکان کار را گسترش فقر، افزایش هزینه‌های زندگی و بیکاری سرپرستان خانواده عنوان کرد و ادامه داد: هم مرز بودن استان با کشور افغانستان و به تبع آن مهاجرت اتباع بیگانه به استان، گسترش اعتیاد، وجود فرهنگ استاد - شاگردی در بین خانواده‌های اتباع بیگانه با هدف کسب مهارت و درآمد کودک از دلایل وجود کودکان کار در خیابان‌ها است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی استان در خصوص آسیب‌های وارد شده به کودکان کار را عدم پیشرفت تحصیلی و یا بازماندگی از تحصیل، بیماری، مشکلات بهداشتی، اعتماد به نفس پایین عنوان کرد.

او با بیان اینکه از اقدامات صورت گرفته برای کودکان کار و خیابان در ۹ ماهه ابتدای سال از سوی بهزیستی استان گشت زنی و شناسایی کودکان کار در سطح شهر به صورت روزانه و هفته‌ای، ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی در زمینه توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است اظهار کرد: ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به کودکان و خانواده‌های آنان، اهدای ۱۰ بخاری به خانواده‌های کودکان فاقد وسایل گرمایشی و تهیه سبدغذایی و میوه ویژه شب یلدا برای کودکان و خانواده‌های آنان از جمله اقدامات بهزیستی برای کودکان کار است.

برچسب ها: کودکان کار ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.