سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی

استاندار لرستان با اشاره به رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی در بین استان‌های غیر ساحلی، بر ضرورت ایجاد صنابع تبدیلی و زنجیره ارزش در این حوزه تاکید کرد.

فرهاد زیویار اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های نوپای استان لرستان ایجاد مراکز پرورش ماهیان گرم ابی، سردابی و خاویاری است و با توجه به ظرفیت بالای تولید که در استان داریم رتبه اول تولید ماهیان سردابی در استان‌های غیر ساحلی به لرستان تعلق دارد.

وی، عنوان کرد: علی رغم تلاش‌های فراوانی که در این زمینه انجام شده، محصول تولید شده بدون فرآوری و به صورت خام به استان‌های دیگر صادر می‌شود و این در حالی است که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد زنجیره ارزش بر ظرفیت اشتغال و ارز آوری استان افزود.

استاندار لرستان، عنوان کرد: به همین منظور به معاون اقتصادی تاکید شد با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیرکل شیلات لرستان بازدیدی از هلدینگ‌ها و مجموعه‌های تولیدی منطقه آزاد تجاری چابهار انجام شود و از مجموعه‌ها و کارخانه‌های عمل آوری، تولید خوراک آبزیان که این کار را در قالب یک زنجیره ارزش، تولید می‌کنند و با بسته بندی، محصولات را به کشور روسیه صادر می‌کنند، بازدید کنند.

زیویار، تصریح کرد: طی این بازدید دو روزه مذاکراتی با طرفین به عمل آمد و در نهایت هیأتی از چابهار به لرستان سفر کرد که امروز مدیرعامل و رئیس یک مجموعه و دو نفر از اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد و یکی از صاحب نظران جهانی در حوزه شیلات به استان لرستان سفر کرده و از ظرفیت‌های موجود بازدید خواهند داشت که در نهایت تفاهم‌نامه‌ای برای سرمایه گذاری در استان لرستان و ایجاد صنایع مشابه چابهار در لرستان از جمله عمل آوری ماهی و تولید خوراک ماهی و صنایع وابسته به منظور تولید اشتغال و ارزآوری خواهیم داشت.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.