سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسماعیلی برای شرکت در مراسم معرفی رسمی نواکشوت پایتخت کشور موریتانی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ در این کشور حاضر شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در مراسم انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام عازم نواکشوت پایتخت کشور موریتانی شده است، در دیدار با رئیس جمهور موریتانی پیام شفاهی و تبریک رئیس جمهور کشورمان را به دولت و مردم این کشور تقدیم کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با محمد غزوانی رئیس جمهور موریتانی، گسترش روابط با کشور‌های اسلامی، عربی و آفریقایی را مستعد تعاملات جدید دانست.

اسماعیلی در ادامه در خصوص رویکرد جدید دولت مردمی در حوزه دیپلماسی عمومی گفت: خوشبختانه تعاملات فرهنگی با جهان اسلام و کشور‌های آفریقایی در دولت مردمی گسترش یافته است و دیدار و رایزنی با وزرای فرهنگ کشور‌های مختلف اسلامی در حاشیه اجلاس پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهترین فرصت برای تقویت تعاملات فرهنگی میان ایران و کشور‌های اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه چنین دیدار‌هایی به خوبی نشان می‌دهد که فرصت تمدنی فرهنگی کشورمان، ابزار مهمی برای تعمیق دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بر استفاده حداکثری از این ظرفیت عظیم تاکید کرد.

محمد غزوانی رییس جمهور موریتانی نیز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل جهان اسلام قدردانی کرد و گفت: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا مهم و راهبردی خواهد بود.

رییس جمهور موریتانی همچنین در پایان این دیدار با اظهار اشتیاق برای دیدار از تهران، از دعوت آقای دکتر رئیسی تشکر کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم معرفی نواکشوت پایتخت فرهنگی جهان اسلام، با تعدادی از وزرای کشور میزبان و وزرای فرهنگ کشور‌های اسلامی حاضر در این اجلاس دیدار و درباره معرفی هنرمندان کشور‌ها به یکدیگر، برگزاری برنامه‌های هنری و مبادله آثار فرهنگی هنری گفت و گو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان جهت شرکت در مراسم معرفی رسمی نواکشوت پایتخت کشور موریتانی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ از روز گذشته وارد این کشور شده است.

سازمان آموزشی، فرهنگی و علمی اسلامی (ایسسکو)، وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی، نواکشوت را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.