سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌ها به درگذشت ویالی: زیباترین لبخند فوتبال رفت

بسیاری از شخصیت‌های مهم فوتبال به درگذشت کاپیتان سابق یوونتوس واکنش نشان داده‌اند.

جانلوکا ویالی، ستاره سابق فوتبال ایتالیا، که از سال ۲۰۱۸ درگیر سرطان پانکراس بود، سرانجام امروز در سن ۵۸ سالگی از دنیا رفت و فوتبال ایتالیا و دنیا سوگوار شد. فضای اندوه‌باری بر فوتبال ایتالیا حاکم است و تمامی باشگاه‌های این کشور و شخصیت‌های بزرگ فوتبال به این ضایعه تلخ واکنش نشان داده و با خانواده ویالی ابراز همدردی کرده اند.


طبق اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا، تمامی بازی‌های این هفته سری آ با یک دقیقه سکوت برگزار خواهند شد. در بخشی از پیام فدراسیون فوتبال ایتالیا به ماسبت درگذشت ویالی آمده است: «تصویر ویالی روی چمن ورزشگاه ومبلی در آغوش روبرتو مانچینی پس از گل کیه‌زا به اتریش (یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰) برای همیشه در ذهن و قلب ما باقی خواهد ماند. ما سوگوار درگذشت مدیر فنی آتزوری، انسان، فوتبالیست و یک مربی بزرگ هستیم.»

گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، هم در واکنش به این اتفاق تلخ گفت: «با تمام وجود غمگینم و تا آخرین روز‌ها در انتظار یک معجزه بودم. خدماتی که او به فوتبال ایتالیا کرد فراموش نشدنی هستند. او شخصیتی دوست داشتنی و بزرگ بود و جای خالی اش را حس خواهیم کرد.»

صفحه توییتر رسمی یوونتوس، باشگاه سابق ویالی، نوشت: «خداحافظ جانلوکا.»

الکس دل‌پیِرو، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا، در مورد درگذشت هم تیمی سابقش نوشت: «کاپیتان ما، کاپیتان من، بدرود. خداحافظ لوکا.»

گابریل باتیستوتا هم در واکنش به درگذشت ویالی توییت کرد: «خداحافظ مرد بزرگ.»

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم نوشت: «یکی از زیباترین لبخند‌های فوتبال رفت. لبخندی که در تمام فوتبالش با او بود و الهام بخش شد. لبخند روز‌های درخشانس با سامپدوریا، لبخندی که او با وجود بیماری در آخرین تجربه اش با تیم ملی ایتالیا حفظ کرد، ویالی فوتبالیستی عالی بود و یک مرد باهوش. یک روز دید که من دریبل می‌زنم و به من گفت جانی، اجازه بده، تو بلد نیستی دریبل بزنی. من به تو یاد می‌دهم و دوباره لبخند زد. درستش این است که او را اینگونه به یاد بیاورم، با ابراز شادی و شعف همیشگی اش. او عالی بود، زیرا از زندگی لذت می‌برد و همه ما را سرگرم می‌کرد. اشتیاق او زیباترین تعریف از فوتبال بود.»

مارچلو لیپی، مربی سابق تیم ملی ایتالیا، نوشت: «لوکای بزرگ، دوست بزرگ، نام و یاد تو در قلب ما حک خواهد شد و تو را فراموش نخواهیم کرد. ممنون کاپیتان من.»


ژوزه مورینیو در صفحه اینستاگرام خود با گذاشتن عکسی از ویالی نوشت: «همه به خاطر جان‌لوکا غمگین هستیم. تسلیت به خانواده او.» تمرین امروز رم نیز با یک دقیقه سکوت برگزار شد.

فرانکو بارِزی، کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا، نوشت: «چه خبر بدی. در زمین و بیرون زمین یک مرد بزرگ بودی و همه دلتنگت خواهیم شد. خداحافظ لوکا.»

فابیو کاپلو، مربی سابق یوونتوس و میلان در واکنش به مرگ ویالی گفت: «از نزدیک شناخت زیادی نسبت به لوکا نداشتم، ولی در میدان فوتبال او یک بازیکن بسیار ارزشمند و مهم برای تیم هایش بود. شخصیت بزرگی داشت و در دوران بیماری هم نشان داد یک مبارز بزرگ است. او در انگلیس هم درخشید و آنجا نیز محبوب است. وقتی این‌همه به خاطر مرگ او ناراحتند، یعنی لوکا کارش در این دنیا را درست و خوب انجام داد.»

کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیای رئال هم در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خداحافظ دوست من.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.