سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با مسئولان برای پاسخ به دغدغه‌های اینترنتی مردم + فیلم

مسئولان ارتباطی برای شنیدن رضایت‌ها و نارضایتی‌ها از سرعت اینترنت با خبرنگاران در سطح شهر همراه شدند.

به دنبال شائبه‌هایی درباره سرعت اینترنت در کشور، وزارت ارتباطات تصمیم گرفت با نمایندگانی از اپراتورها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات زیرساخت و گروهی از خبرنگاران به میان مردم برود تا سرعت اینترنت را در نقاط مختلف شهر تهران تست کند.

در ابتدا از خبرنگاران درباره انتخاب مقاصد و نقاط مورد نظر سوال پرسیده شد و چند نقطه از شهر بدون هماهنگی قبلی و با پیشنهادات مطرح شده، انتخاب شد.

کارشناسان فعال در این حوزه نیز درباره عوامل موثر بر کاهش سرعت اینترنت، چون نبود سایت و تجهیزات در اطراف، روشن بودن فیلترشکن و نوع دستگاه مورد استفاده توضیحاتی دادند.

محمداحسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: با همان وضعیتی که اینترنت هر روز در سطح شهر دارد به نقاط مختلف می‌رویم. نقاط از پیش تعیین نشده اند و می‌خواهیم اگر جایی مشکلی دارد آن را رفع کنیم. هم با گوشی خود، هم خبرنگاران و هم مردم عادی اینترنت را بررسی می‌کنیم.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: در روزهایی که مدارس به دلیل آلودگی هوا مجازی شده بودند و دانش آموزان بیشتر از اینترنت استفاده می‌کردند، شائبه هایی درباره سرعت اینترنت وجود داشت که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارند.

او تاکید کرد: بخشی که وظیفه ما است، اینترنت بدون فیلتر و نرم افزارهای داخلی است که در این راستا تمام تلاش خود را می‌کنیم.

قیومی، معاون اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برنامه ای که در نظر گرفتیم، دستور وزیر بود. یک نرم افزار بین المللی انتخاب کردیم که در همه جوامع قابل پذیرش است.

او اضافه کرد: برای سنجش اینترنت، سرور دورترین نقطه، یعنی شهر نیویورک را انتخاب کردیم که شائبه‌ای نماند.

قیومی تاکید کرد: حین تست فیلترشکن باید خاموش باشد. بیش از دو نفر در یک مکان تست نگیرند. ظرفیت گوشی ها نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

مسئولان وزارت ارتباطات به همراه نمایندگانی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و کارشناسان فنی، با حضور در نقاط پرتردد شهر که توسط خبرنگاران در طول مسیر، پیشنهاد و انتخاب می‌شد، سرعت اینترنت را مورد بررسی قرار دادند.

مسئولان حاضر در این سفر در تهران، به صحبت‌های مردم درباره سرعت اینترنت گوش کردند و دستور پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات موجود را دادند.

حوالی پل سیدخندان، متروی نوبنیاد، میدان تجریش، حوالی امامزاده صالح ، پارک قیطریه و فرحزاد، از جمله نقاطی بودند که با حضور مسئولان، سرعت اینترنت در آن‌ ها بررسی شد.

قیومی در توضیحات بیشتر درباره سرعت اینترنت گفت: صدها سایت طراحی شده اند؛ اما به چند دلیل نمی‌توان از آن‌ها بهره برداری کرد. یکی از این دلایل مخالفت‌های مردمی است. 

قیومی گفت:‌ نکته دوم این که مردم به چند علت نمی‌توانند از سرویس استفاده کنند، این است که توقعی که دارند با تجهیزاتشان سازگار نیست؛ چرا که هر دستگاه موبایل یک میزان تکنولوژی را ساپورت می‌کند.

قیومی درباره نقاط کور گفت: نقاط کور عملا نقاط کور نیستند و موضوع مربوط به همان نصب دکل و تجهیزات است. وقتی در منطقه ای به خاطر دلایلی که اشاره شد، نتوانیم سرویس ارائه کنیم، مردم نمی توانند به درستی از اینترنت استفاده کنند و آن محل ها را نقاط کور می‌دانند.

پیمان قره داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: بحث اعظم مشکل ما حدود ۷۰۰ سایت اپراتورها هستند که به دلایل مختلف از جمله ممانعت مردم از آن‌ها استفاده نمی‌شود. بنابراین بسیاری از سایت ها خاموش هستند و امکان بهره برداری از آن ها   وجود ندارد.

او ادامه داد: به دلیل برخی ممانعت ها مجبور به خرید ملک می شویم تا بتوانیم تجهیزات طراحی شده را نصب کنیم. در چنین مواقعی قیمت ها چندین برابر پیشنهاد می شوند .

قیومی گفت: در محله جلفا بالای سیدخندان هر دو اپراتور مجبور به جمع آوری دکل ها شده اند و مالکان اجازه نصب دکل نمی‌دهند.

او اضافه کرد: وزارت ارتباطات پلتفرم‌های جایگزین داخلی ارائه کرده که هرروز به روز رسانی‌هایی در جهت رفع مشکلات منتشر می‌کنند.

قیومی توضیح داد: استفاده از فیلترشکن سرعت اینترنت را می‌تواند تا یک دهم کاهش دهد. بسته به کشش سرور داخلی و خارجی و هزاران المان دیگر چون رایگان بودن و تعداد مشترکان همزمان و ... سرعت اینترنت تغییر می‌کند.

او درباره اینترنت خانگی اضافه کرد: اینترنت خانگی و تستی که ما انجام دادیم دو موضوع متفاوت از هم هستند.

به گفته وی در حوزه اینترنت خانگی درباره adsl دوری از مرکز مهم است. تکنولوژی adsl ماکسیمم تا ۱۶ مگ می‌تواند اینترنت برقرار کند. برخی دلایل از جمله افت کیفیت کابل در طول سالیان و دوری مسیر نسبت به مرکز، می توانند موثر باشند.

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۲ دی ۱۴۰۱
خیلی دلم میخواد که بدونم دلیل فیلتر گوگل چیه؟! من دیگه نمیتونم با اکانت گوگل کالاف بازی کنم
Reza
۲۲:۴۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
دروغ همین
م.ن.35
۲۱:۳۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
یعنی شما نمیدونی مشکل مردم چیه؟ شما یوتوب رو هم فیلتر کردید! یوتوب! مردم مجبور به استفاده از فیلتر شکن هستن. و شما فیلترشکن ها رو ترکوندید.
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
هر پدر و مادری که خیر بچه اش رو بخواد یکمی گوش بچه اش رو می پیچه. الان مسئولان ما هم نگاه پدر و مادری با ملت دارند.
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
خخخ ما فکر کنم بچه سر راهیشون هستیم وگرنه اون قدیم بود گوش بچه رو می پیچوندن عمو الان تمدن پیشرفت کرده دیگه بچه آزاری منسوخ شده چون ضررش بعدن به خودت میرسه و اجتماع