سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف یک هزار و ۵۰۰ قلم محصولات آرایشی بهداشتی قاچاق در لرستان

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ قلم محصولات آرایشی بهداشتی قاچاق طی چهار ماهه منتهی به دی ماه امسال با تشدید بازرسی‌ها در استان کشف و ضبط شده است.

محمد مقیمی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در این راستا ۴۹۱ بازدید از مراکز عرضه محصولات آرایشی بهداشتی انجام شد که ۷۵بازدید منجر به کشف و ضبط یک هزار و ۵۰۰ قلم قاچاق شده است.

او افزود: اقدامات خوبی در راستای نظارت بر سلامت اقلام آرایشی بهداشتی استان انجام و گشت مشترک با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان بصورت مداوم اجرا شده است و در صورت کشف هرگونه کالای قاچاق در این حوزه، پرونده متخلفان با همکاری اداره کل صمت به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه چهار کمسیون در این حوزه برگزار شده است ادامه داد: ۲۲۵ پرونده در اموال تملیکی و تعزیرات تشکیل شده است که از این مجموع ۱۳۰ پرونده آرایشی و بهداشتی، ۸۳ پرونده غذایی و ۱۲ مورد نیز دارویی و تجهیزات پزشکی بوده است.

او تصریح کرد: اقلام قاچاق کشف شده از خودرو‌های شوتی غیرقابل مصرف اعلام و پس از تشکیل پرونده براساس بخشنامه سازمان غذا و دارو کارشناسی می‌شوند.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه جریمه این محموله‌ها برای بار نخست به اندازه ارزش ریالی کالا‌ها و در مراحل بعدی بیشتر است اظهار داشت: نیروی انتظامی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اماکن دستگاه‌های کاشف هستند و مرجع رسیدگی کننده تعزیرات حکومتی است.

او عنوان کرد: طی چهار ماهه منتهی به دی ماه، با همکاری گشت‌های مشترک نیز ۵۷۱ پرونده تخلفاتی بهداشتی، ۲۴۱ پرونده تقلب و ۶۲۵ پرونده گرانفروشی تشکیل شده که ۳۰ فقره از پرونده‌های بهداشتی، قاچاق و به ارزش ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.