سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری در کرمانشاه نیازمند تهیه اطلس منابع آبی

استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و منابع آبی گفت : انجام سرمایه گذاری در کرمانشاه نیازمند تهیه اطلس منابع آبی است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دیدار مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تلاش برای استفاده بهینه از منابع آبی استان با توجه به کاهش بارندگی‌ها را بسیار مهم دانست و گفت : طرح‌های صنعتی، گردشگری و سرمایه گذاری باید با نگاه درست به منابع آبی موجود اجرایی شوند و اگر این نوع نگاه نباشد نه تنها اشتغالزایی پایدار بلکه توسعه هم حاصل نمی‌شود.

وی افزود: ضرورت دارد که با توجه به منابع آبی زیرزمینی به صورت دقیق مشخص شود که استان قادر به اجرای چه طرح‌های صنعتی هست، زیرا در نگاه غیر از این هم از منابع آبی درست استفاده نمی‌شود و هم اینکه طرح‌ها با موفقیت همراه نخواهند بود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تهیه و تدوین برنامه توسعه محور آب استان تصریح کرد: آب منطقه‌ای استان موظف به ارائه راهکار و پیشنهادات سازنده در عرصه اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در استان است.

صحرایی با بیان اینکه از مسئولان آب استان توقع داریم که یک نگاه راهبردی و کلان در استان برای اشتغالزایی پایدار داشته باشد، گفت: ممکن است یک طرح سرمایه گذاری در یک مکان استان کرمانشاه اجرا شود، اما به لحاظ اینکه برای تأمین آب آن بررسی لازم صورت نگرفته این طرح در آینده با شکست مواجه شود.

وی جذب سرمایه گذاری را مستلزم ارائه راهکار و طرح راهبردی از سوی مسئولان آب استان با توجه به شرایط منابع آبی موجود عنوان کرد و ادامه داد: باید نهایت دقت برای تهیه برنامه مدون آب استان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هر استان با توجه به شرایط موجود خود قادر به اجرای طرح‌های سرمایه گذاری است، خاطر نشان کرد: اطلس جامع آب استان باید هر چه سریع‌تر توسط مسئولان آب استان تهیه شود.

صحرایی با بیان اینکه باید به دنبال ایجاد سرمایه گذاری ویژه استان با توجه به شرایط منابع آبی موجود باشیم، گفت: به لحاظ اینکه منابع آبی برای استان بسیار مهم است مسئولان آب استان هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه اطلس جامع منابع آبی اقدام کنند تا بر اساس راهبرد‌های ارائه شده به دنبال تسریع در انجام سرمایه گذاری در استان باشیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.