سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار همدان:

زمین از دولت، ساخت از مردم

استاندار همدان گفت: با توجه به برخی مشکلات گذشته در ساخت مسکن به ویژه در قالب انبوه سازی، زمین به انبوه سازان نمی‌دهیم.

علیرضا قاسمی فرزاد در پنجاهمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: برنامه داریم که از ظرفیت تعاونی‌ها در این جهت بهره بگیریم و به جای آنکه زمین در اختیار انبوه ساز و برج ساز قرار گیرد خود افراد اقدام به ساخت خانه کنند.

او در خصوص ضرورت ایجاد تعاونی‌های مسکن کارگری گفت: در زمینه تامین نیاز مسکن برای آحاد جامعه، در قالب نهضت ملی مسکن در حال آماده سازی زمین برای ساخت منازل مسکونی هستیم و با توجه به تجربه تلخ ساخت مسکن مهر درصدد واگذاری زمین ساخت به متقاضیان بصورت انفرادی هستیم.

او ادامه داد: مشکل آماده سازی زمین در شهر‌های همدان و ملایر هم در حال برطرف شدن است و به زودی نحوه واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان اعلام می‌شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در نظر داریم یک قطعه ۲۰۰ متری به یک نفر یا یک قطعه ۲۵۰ متری زمین به ۲ نفر برای ساخت مسکن بدهیم.

اوبر ضرورت شتاب بخشی و تسهیل در صدور مجوز تعاونی‌ها به عنوان یکی از بازوان اصلی اقتصاد و اشتغال گفت: البته به همه تعاونی‌ها نمی‌توان نمره قبولی داد.

قاسمی فرزاد شکل گیری تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای دانست که بعد‌ها برای جامعه و اعضای خود دچار مشکل نشوند و گفت: برای تشکیل تعاونی‌های عمرانی در سطح شهرستان‌های استان نیز هیچ منعی وجود ندارد.

او ابراز داشت: سیاست و برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن بر این امر استوار است زمین به جای آنکه در اختیار انبوه ساز و یا پیمانکاران متعدد قرار گیرد، مستقیم به خود اشخاص واگذار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.