سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت واکسن دوز یادآور مهم و حیاتی است

با توجه به استقبال کم مردم در چندماه گذشته از واکسیناسیون؛ سطح ایمنی جامعه کاهش یافته است لذا مراجعه برای دریافت واکسن دوز یاداور در مراکز خدمات جامع سلامت بسیار مهم و حیاتی است.

مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای از مردم خواست با توجه به شروع موج جدید کرونا در کشور برای عبور آسان از موج هشتم در استان به نکات زیر توجه نمایند:

۱- با توجه به استقبال کم مردم در چندماه گذشته از واکسیناسیون؛ سطح ایمنی جامعه کاهش یافته است؛ لذا مراجعه برای دریافت واکسن دوز یاداور در مراکز خدمات جامع سلامت استان بسیار مهم و حیاتی است.


بیشتر بخوانید


۲- دوز یاداور واکسن از ابتلای شدید و مرگ و میر کرونا پیشگیری می‌کند. به اندازه کافی واکسن‌های سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن در دسترس شماست.

۳- عدم شرکت در تجمعات و در صورت ضرورت به شرکت، حتما ضمن رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم متری، از ماسک در فضای بسته استفاده شود.

۴- در حال حاضر افزایش موارد کرونا در کشور‌های چین، ژاپن، آلمان، اسپانیا، هلند و امریکا گزارش شده و احتمال افزایش موارد در ایران و استان ما نیز بالاتر رفته است؛ لذا باید هشیار بود، چرا که در صورتی که موارد ابتلا زیاد گردد موارد نیازمند بستری نیز افزایش می‌یابد و احتمال مرگ و میر کرونا بیشتر می‌شود.

۵- سویه‌های جدید: BQ۱; BQ۱.۱۰; XBB به تدریج در حال غالب شدن هستند آسانترین راه برای عبور از موج هشتم، واکسیناسیون و بخصوص رعایت موازین بهداشتی (شستن دستها+ فاصله گذاری+ استفاده از ماسک) است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.