سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی

طرح پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی به صورت سراسری اجرایی شد.

کارشناس معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در سراسر کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح از سال ۹۶ به صورت پایلوت در چهار استان خراسان جنوبی، مازندران، یزد و هرمزگان اجرایی شده است.

اشرف عربی افزود: گروه هدف این طرح، افراد میانسال در رده سنی ۴۵ تا ۶۰ سال و سالمندان بالای ۶۰ که عضو کانون‌های بازنشستگان، مراکز سالمندان روزانه، کانون جهاندیدگان، بنیاد‌های فرانگان، مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند که در دوره‌های آموزشی در راستای پیشگیری از معلولیت در ۶ جلسه شرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جامعه هدف سالمندان کشور زیرپوشش این برنامه قرار گیرند.

عربی اظهار داشت: در جلسات آموزشی این طرح اصول مواجهه و پیشگیری از بیماری‌‍های استئوآرتریت (آرتروز)، سقوط و زمین خوردگی، علل و راه‌های پیشگیری، بیماری قند (دیابت)، استئوپروز (پوکی استخوان) در سالمندان، آشنایی با بیماری‌های عروق قلب و سکته مغزی طراحی شده است و هر موضوع در یک جلسه یک ساعته به سالمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح در هر استان بنا بر وضعیت جمعیت هدف و وسعت استان و شهرستان‌های مجری طرح بین ۱۰ تا ۸۰ تسهیلگر آماده ارائه آموزش به جامعه هدف هستند.

عربی به استقبال مطلوب سالمندان و میانسالان از اجرای این اشاره کرد و گفت: باتوجه به رشد جمعیت سالمندی و وجود مشکلات و بیماری‌هایی مختص دوره سالمندی این طرح در کشور در حال اجراست تا جامعه هدف دوران سالمندی سالم و با حداقل مشکلات را داشته باشند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.