سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۶۳۶ دوره آموزشی برای فراگیران امدادی هلال احمر اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هلال احمر این استان در ۹ ماه امسال ۶۳۶ دوره آموزشی برای فراگیران امدادی هلال احمر برگزار کرده است.

حمید قویدل گفت: برگزاری دوره کمک‌های اولیه، دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات، دوره مهارت‌های پایه داوطلبی، برنامه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی آموزش همگانی، دوره عمومی امداد و دوره عمومی نجات از جمله دوره های برگزار شده در این مدت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه این افراد در رده سنی بزرگسالان در دوره های آموزشی شرکت کردند، می گوید: در ۲۳۴ دوره آموزشی کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی برگزار شده پنج هزار و ۴۳۷ نفر و در ۲۲ دوره آموزشی عمومی امداد و نجات ۴۵۴ نفر شرکت کرده بودند.

او با اشاره به برگزاری ۲۳۳ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و خانه های هلال با شرکت هفت هزار و ۲۰۲ نفر گفت: ۱۳۱ دوره آموزشی در مراکز آموزش نظامی با شرکت ۱۱ هزار و ۷۲۶ نفر و برگزاری ۱۶ دوره آموزشی تخصصی با شرکت ۴۰۰ فراگیر از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده در ۹ ماه امسال است.

قویدل با بیان اینکه مباحث آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در این دوره‌ها آموزش داده شد، می گوید: سیل، زلزله و خانواده آماده سرفصل‌های اصلی دوره آمادگی در برابر مخاطرات و اصول اصلی کمک‌های اولیه، سوختگی و حریق، مسمومیت‌ها، خونریزی و غرق شدگی و خفگی سرفصل آموزشی دوره کمک‌های اولیه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: آشنایی با شرایط وقوع سیل و آبگرفتگی، اقدامات لازم حین وقوع سیل، چگونگی کمک به دیگران در سیل، اقدامات صحیح حین زلزله، پناه‌ گیری و خروج امن، آشنایی با کاهش آسیب‌پذیری خانواده در برابر زلزله، آشنایی با اقدام صحیح در مواجهه با آوار، شناسایی نقاط امن محل زندگی و کار، تهیه برنامه مدیریت بحران خانواده، تمرین خروج امن، آشنایی با اطفای حریق و چادرزنی ریز محتوای سرفصل‌های آموزشی دوره آمادگی در برابر مخاطرات بود.

قویدل می گوید: روش برخورد با مصدوم، موقعیت مناسب برای مصدوم، کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی _ ریوی، آشنایی با انواع سوختگی و دلایل آن، کمک‌های اولیه در سوختگی های درجه ۱ و۲ و ۳، آشنایی با انواع مسمومیت ، کمک‌های اولیه انواع مسمومیت‌ها، خونریزی اندام مختلف بدن، کمک‌های اولیه خونریزی، خطرات ثانویه برخی خونریزی‌ها، کنترل علائم حیاتی، تمرین روش‌های باز کردن راه هوایی و تنفس مصنوعی و فشرده‌سازی قلب ریز محتوای سرفصل‌های آموزشی دوره کمک‌های اولیه بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.