سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات غیرنفتی ایران تا سال ۱۴۰۴ به ۷۵ میلیارد دلار می‌رسد

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، صادرات ایران تا سال ۱۴۰۴ به ۷۵ میلیارد دلار می‌رسد.

 سید احمدرضا علایی طباطبایی، معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت و ترویج صادرات کشور در مراسم تجلیل از صادرکننده‌های نمونه استان قم، با اشاره به نحوه انتخاب صادر کننده نمونه بیان کرد: فرآیند انتخاب صادر کننده نمونه در سطح استانی و کشوری بر اساس دستورالعملی است که در هئیت وزیران تصویب شده است.

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت و ترویج صادرات کشور عنوان کرد: شاخص دانش بنیان بودن و پیچیدگی تولید نیز اخیراً به عنوان شاخص ارزیابی صادرکننده‌های نمونه در نظر گرفته شده و این ظرفیت خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان است که این طرح تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.

علایی تصریح کرد: مبنای این تغییر شاخص ارزیابی این است که معتقدیم، صادراتی پایدار محسوب می‌شود که دیگران نتوانند در عرصه صادرات این محصول ورود کنند و بازار به نحوی متکی به ما باشد.

او افزود: تعداد محصولات صادراتی ما که دارای شاخص‌های دانش بنیانی باشد کم نیست و امیدواریم این شرکت‌ها جایگاه خود را پیدا کنند.

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت و ترویج صادرات کشور گفت: دولت برنامه دارد تا حجم صادرات غیرنفتی را به ۷۵ میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۴ افزایش دهد.

علایی گفت: مجموع صادراتی که در سال گذشته و امسال انجام شده نوید بخش رسیدن به این میزان پیش بینی شده هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.