سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک گام تا بهره برداری رسمی طرح تولید کنسانتره سنگ آهن زیرکوه

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در خراسان جنوبی در خال فعالیت آزمایشی است و به زودی به بهره برداری رسمی می‌رسد.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری به زودی به بهره برداری رسمی می‌رسد گفت: این طرح با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در مرحله بهره برداری آزمایشی است.

او افزود: ماشین آلات این کارخانه با مشارکت سرمایه گذار خارجی، از کشور چین وارد شده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه سنگ آهن مورد نیاز طرح از محل معادن سنگان خواف و معادن شهرستان زیرکوه تأمین می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون برق مورد نیاز این طرح به میزان ۲ مگاوات تأمین شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: درخواست مساعدت دستگاه‌های خدمات رسان استان به منظور تأمین آب موردنیاز طرح و سوخت ماشین آلات از سوی سرمایه گذار مطرح شده که پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

او گفت: مجوز سرمایه گذاری خارجی طرح تولید کنسانتره سنگ آهن زیرکوه با مشارکت ۹۰ درصدی سرمایه گذار خارجی تبعه کشور چین و با سرمایه گذاری بیش از ۹ میلیون دلار در آذر ماه امسال صادر شده است.

به گفته ذاکریان با بهره برداری از این طرح، علاوه بر ارزآوری و ورود تکنولوژی به کشور برای ۸۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.