سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای توسعه تخت‌های بیمارستانی در فارس

راهکار‌های توسعه تخت‌های بیمارستانی در فارس پیگیری شد.

در نشست مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی و رئیس واحد آمار، برنامه ریزی و سطح بندی خدمات درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رییس گروه سطح بندی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، راهکار‌های توسعه تخت‌های بیمارستانی در فارس پیگیری شد.

کامران راسخ مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با حمیدرضا خصالی رییس گروه سطح بندی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود تخت‌های بیمارستانی مجموعه دانشگاه، به بیان راهکار‌های توسعه ارائه خدمات سلامت در فارس پرداخت.

او افزود: سطح بندی خدمات سلامت، یک گام بنیادین برای رفع نابرابری‌های موجود در توزیع و تخصیص منابع و بهره مندی مردم از خدمات سلامت محسوب می‌شود.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اینکه نقشه راه درمان ایران ۱۴۰۸ در حال تدوین است، افزود: داشتن یک نقشه راه جامع برای مدیریت درمان کشور در حرکت رو به جلو نظام سلامت بسیار موثر است.

راسخ با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به خدمات سلامت ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در این سفر یک روزه به تهران و با همکاری مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش تخت‌های بیمارستان‌های موجود شیراز و شهرستان‌های استان فارس با توجه به نیاز هر شهرستان، مورد موافقت قرار گرفت.

به گفته مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تصویب چینش تخت‌های بیمارستان‌های در حال ساخت در شیراز و شهر صدرا از دیگر موارد پیگیری شده در این سفر یک روزه به تهران بود.

بلوک بندی مناطق شیراز با هدف بهره برداری حداکثری از تخت‌های مصوب بیمارستانی

وحید ابراهیمی رئیس واحد آمار، برنامه ریزی و سطح بندی خدمات درمانی که در این سفر راسخ مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را همراهی می‌کرد، با بیان اینکه در حال حاضر توسعه تخت‌های بیمارستانی بر اساس سند راه درمان ایران تا سال ۱۴۰۴ انجام می‌شود، یادآور شد: بر اساس این سند، تخت‌های اختصاص یافته در قالب ۱۱ منطقه در شیراز و یک منطقه شهر صدرا تدوین شده است.

او افزود: نبود نیاز بعضی از مناطق به توسعه تخت‌های بیمارستانی و در مقابل نیاز ضروری مناطق دیگر در شهرستان شیراز موجب شد تا برای استفاده بهینه و حداکثری از تخت‌های اختصاص داده شده، طرح بلوک بندی چهارگانه مناطق شهرداری شیراز به ابتکار معاونت درمان دانشگاه به مجموعه وزارت بهداشت پیشنهاد شود.

رئیس واحد آمار، برنامه ریزی و سطح بندی خدمات درمانی ادامه داد: بر اساس این بلوک بندی چهارگانه، از ظرفیت تخت‌های مصوب مناطق بدون بیمارستان در مناطق موردنیاز به افزایش تخت بیمارستانی استفاده می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر ۴۴ بیمارستان دانشگاهی با ۵ هزار و ۹۴۲ تخت مصوب و ۵ هزار و ۵۷۲ تخت فعال در حال ارائه خدمات درمانی به مردم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.