سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آمار چاقی دربین دانش آموزان مراغه

چاقی والگوی نامناسب فعالیت بدنی دربین دانش آموزان مراغه‌ای افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: از ابتدای سال ۲۱ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مبتلا به چاقی، اضافه وزن والگوی نامناسب فعالیت بدنی در مراغه شناسایی شده اند.

خانم دکتر حق گشایی افزود: از این دانش آموزان یک هزار و ۸۹۳ نفرمبتلا به چاقی، ۲ هزار و ۹۶۴ نفراضافه وزن دارند و ۴ هزار و ۹۹۴ نفر نیز دارای الگوی نامناسب فعالیت بدنی هستند.

او اضافه کرد: از این تعداد نیز ۱۰ هزار و ۱۶۸ نفر نیزدارای الگوی نامناسب تغذیه در تعداد وعده‌های غذایی در شبانه روزهستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه افزود: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته و لازم است اولیای دانش آموزان و مدارس در خصوص افزایش میزان فعالیت بدنی و ترویج الگوی تغذیه سالم دربین دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

خانم حق گشایی گفت: توجه والدین به سلامت روان فرزندان، پرهیز از استرس، توجه به تغذیه سالم، تشویق به ورزش و افزایش تحرک بدنی و همچنین توجه ویژه به ایجاد محیطی آرام و امن برای کودکان ضروری است.

او  از خانواده‌ها خواست، با حضور در مراکز بهداشتی و از راهنمایی‌ها و مشاوره کارشناسان تغذیه و روان برای افزایش سلامت دانش آموزان و کودکان مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.