سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح روند طرح‌های توسعه مس سونگون ورزقان ازطرف مدیران مجتمع مس سونگون

امروز با حضور خبرنگاران استان روند طرح‌های توسعه مس سونگون ورزقان ازطرف مدیران مجتمع مس سونگون تشریح شد.

عباس زاد مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان با بیان اینکه مجتمع مس سونگون به عنوان بازوی توسعه صنعت مس در استان در امر توسعه صنعت مس در استان روند خوبی دارد،گفت: در راستای تحقق برنامه هاباید بتوانیم ۴۰۰ هزارتن کاتدمس را به عنوان پیشران توسعه اقتصادی استان و شهرستان در استان عملیاتی کنیم.

او افزود: برای اینکار در تلاش هستیم میزان تولید کنسانتره مس را از ۳۳۰ هزارتن در حال حاضر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال برسانیم.

او  با بیان اینکه با سرمایه گذاری در حال حاضر ۲۲ هزار میلیارد تومان مس سونگون در سال ۱۴۰۶ به رقم ۴میلیارد تومان می‌رسد و رقم اشتغال در حال که ۵ هزارنفر است به ۳۰ هزارنفر خواهد رسید

 مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان  افزود: برای تولید دانش بنیان ۳۰ شرکت بومی و استانی در امر افزایش تولید و بالابردن بهره وری لازم فعالیت خواهند کرد.

نعنتی فرماندار ورزقان همبعد از نشست خبری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه از ۱۴ طرح مصوبه سفر رییس جمهور در حوزه مس بیش از ۷۰ درصد آن شروع شده است افزود: ۲هزار میلیارد تومان برای این طرح‌ها در مدت دو سال هزینه خواهد شد.

او  از طرح‌های مهم این سفر طرح کمپ ورزشی گردشگری بین المللی ورزقان، اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهر ورزقان، طرح اتفا حریق جنگل‌های ارسباران، آبرسانی برای ۲۴ روستا‌های اطراف معادن اعلام کرد و گفت: برای اجرای اینطرح‌ها نشکل مالی و عملیاتی نداریم.

برچسب ها: مس سونگون ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.